اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

ورود غیر متخصصان در عرصه ساخت و ساز جواب‌گوی نیاز اصفهان نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اصفهان بیشترین نیاز مسکن را در کشور دارد و به همین لحاظ باید توجه داشت که ورود غیر متخصص در عرصه ساخت و ساز نمی‏تواند جواب‌گوی این نیاز باشد.

ورود غیر متخصصان در عرصه ساخت و ساز جواب‌گوی نیاز اصفهان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود محمودزاده ظهر امروز در ادامه جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه ایجاد نظام مهندسی ساختمان یک تحول بنیادین در نظام ساخت و ساز کشور بود و امروز کیفیت ساختمانی نسبت به گذشته رشد مطلوبی داشته است، اظهار داشت: به نظرم این سازمان یکی از موفق‏ترین نهادهای دولتی ایجاد شده است.

وی در ادامه به بررسی اهداف و ضرورت‏های حوزه مسکن پرداخت و اظهار داشت: زمانی که به پروژه‏های مطالعاتی مراجعه کنیم، متوجه می‌شویم که اصفهان بیشترین نیاز مسکن را در کشور دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: به همین لحاظ باید توجه داشت که ورود غیر متخصص در عرصه ساخت و ساز نمی‏تواند جواب‌گوی این نیاز باشد.

وی با اشاره به رفع نیاز انباشته 240 هزار واحد و رساندن آن به مرز صفر اظهار داشت: با توجه به اتفاقات رخ داده می‏توان گفت که جایگاه نظام مهندسی ساختمان تغییر یافته و نظام مهندسی امروز باید خود را با نیاز مهندسی جامعه منطبق کرده و نقش خود را ایفا کند.

محمودزاده ادامه داد: در بخش مسکن هر 50 متر یک شغل مستقیم ایجاد می‏کند و آمارها نشان می‏دهد که در راستای راه‌اندازی مسکن مهر بیش از 510 هزار شغل مرتبط راه‏اندازی شد و نتیجه آن به صفر رسیدن مسکن مازاد بود.

وی به عدم تأثیرگذاری مهندسان در فعالیت‏های عمومی  اظهار داشت: به نظر من سازمان نظام مهندسی ساختمان می‏تواند یک نهاد تأثیرگذار در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: اعضای سازمان باید در مجامع عمومی حضور گسترده و تأثیرگذار داشته و در تصمیم‏گیری‌های سازمان مشارکت داشته باشند و باید سازمان جوری تلقی گردد که نهاد تأثیرگذار در استان باشد.

وی اضافه کرد: اداره‌کل مسکن و راه و شهرسازی از اجرای این قانون حمایت می‏کند چرا که کار ساختمانی کار مهندسی است و اگر شهرداری در برابر غیر متخصصان مقاومت کند موضوع برای همیشه حل و فصل می‌شود.

محمودزاده یکی از آفت‌های این روزهای عرصه ساخت و ساز را افزایش واسطه‌گری دانست و ادامه داد: برای رفع این مشکل پیشنهاد شده که سامانه‌ای اینترنتی طراحی شود که در این سامانه تمامی شهرداری‌ها و نظام مهندسی امکان ورود داشته باشند.

وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر مسکن مهر بسیاری از نیازهای مسکن را به صفر رسانده است، تاکید کرد: اما از این به بعد باید نهادهای غیردولتی پا در عرصه ساخت و ساز گذاشته و نیازهای انباشته را برطرف کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه نظام مهندسی ساختمان می‌تواند در بحث نهادینه‌سازی ساخت و ساز ورود کند، افزود: نظام مهندسی باید به سمتی حرکت کند که کار ساخت را مهندسی کند و بر اجتماعی شدن تاکید بیشتری کنند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول