اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان:

رایگان شدن هزینه‏های خدمات برای ساخت ‏و ‏ساز مساجد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: در زمینه ساخت ‏و ‏ساز مساجد، انتظار داریم در بخش صدور پروانه هزینه‏های انشعاب آب‏ و برق و گاز و ... رایگان شود.

رایگان شدن هزینه‏های خدمات برای ساخت ‏و ‏ساز مساجد

حبیب الله تحویل‏پور امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با مشکلات بخش‏های فرهنگی، در مورد حضور در مساجد اظهار داشت: در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه کل کشور سال 1391 در روز چهارشنبه، شورای ائمه جماعات شهر اصفهان انتظار به حقی از نمایندگان در مورد حل مشکل تعرفه‏های آب، برق و ... مساجد دارند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه تعرفه‏های آب، برق و ... مساجد مشمول یارانه شده است و نسبتی هم برای ‏آنها تعریف شده، هر ماه قبوض سنگینی برای مساجد صادر می‏شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در مورد مساجد دارای موقوفه و بدون موقوفه گفت: مساجدی که دارای موقوفه هستند در این زمینه مشکلی ندارند، اما سایر مساجد بدون موقوفه، در زمینه تأمین هزینه‏هایشان مشکل دارند و از نمازگزاران کمک می‏گیرند و منبع دیگری برای تأمین هزینه‏‏هایشان ندارند.

وی در ارتباط با صدور پروانه برای ساخت‏ و ‏ساز مساجد بیان داشت: انتظار داریم در جلسه روز چهارشنبه، مجلس هزینه‏های انشعاب آب، برق و ... را در بخش صدور پروانه برای ساخت‏ و ساز مساجد رایگان کند.

تحویل‏پور به تعیین جدول برای هزینه‏های مصرف اشاره و تصریح کرد: برای هزینه‏های مصرف مساجد به منظور اصلاح الگوی مصرف، جدول تعیین شود و براساس زیربنا و جمعیت نمازگزاران، درصدی از هزینه‏ها (جنبه تشویقی) را معاف کنند که معافیت بخشی از این هزینه‏ها سبب سرمایه‏گذاری بیش‌تر می‏شود.

وی با اشاره به صرفه‏جویی در مساجد اظهار داشت: اگر مساجد در مصرف آب، برق و .... صرفه‏جویی کنند این رعایت الگوی مصرف به منازل هم منتقل می‏شود و فرهنگ‏سازی مناسبی در این مورد صورت می‏گیرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول