اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر خبر داد

تشکیل کمیسیون نظارت بر هیئت‌ امنای مساجد شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر از تشکیل کمیسیون نظارت بر هیئت‌امنای مساجد این شهرستان خبر داد.

تشکیل کمیسیون نظارت بر هیئت‌ امنای مساجد شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام راشد پورحمیدی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر اظهار داشت: کمیسیونی متشکل از امام جمعه، فرماندار، اداره آموزش و پرورش و اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر و... تشکیل می‌شود و بر اعضای هیئت امنای مساجد در شوشتر نظارت می‌کند که احکام اعضای این هیئت نیز از تهران اخذ شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته در اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر تحولات زیادی انجام شده است و سالن در حال ساخت در مقام صاحب‌الزمان (عج) شوشتر که با کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته شد در شرایط کنونی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امکانات رفاهی موجود در قبرستان‌های شوشتر متحول شده است، خاطر نشان کرد: امکانات موجود در قبرستان‌های شهرستان شوشتر از نظر وجود آب‌سردکن، سرویس‌های بهداشتی و ... متحول شده است و در حال پیگیری افزایش این امکانات هستیم.

پورحمیدی افزود: در آرامستان‌ها قبر به مردم فروخته نمی‌شود بلکه فضای قبر به مدت 30 سال در اجاره قرار می‌گیرد زیرا زمین موقوفه، امکان فروش ندارد و به این دلیل قبر به اجاره گذاشته می‌شود و پس از 30 سال بار دیگر به تملک اداره اوقاف و امور خیریه در خواهد آمد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: قیمت قبر از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان تعیین می‌شود و بر اساس نظرات کارشناسان و جمعی که در کمیسیون مخصوص این کار تشکیل می‌شود، قیمت تعیین و ابلاغ می‌شود و اداره اوقاف شوشتر تنها مجری آن مصوبه است.

وی با اشاره به اینکه ادارات و نهادهای دولتی در موقوفات تصرف کرده‌اند، افزود: برخی از نهادها در شوشتر به موقوفات ورود کرده و بخش‌هایی از آن را تصرف کرده‌اند و در این باره نامه‌نگاری‌های زیادی انجام شده است  و در حال پیگیری‌های جدی هستیم.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول