اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آبخیزداری سمنان خبر داد

اجرای عملیات آبخیزداری در 29 هزار هکتار در سمنان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای عملیات آبخیزداری در 29 هزار هکتار در این استان خبر داد.

اجرای عملیات آبخیزداری در 29 هزار هکتار در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدهادی نوچه پیش از ظهر امروز در نشستی با بررسی این طرح‏ها، در این‌باره اظهار کرد: در سال گذشته، با اعتباری بالغ بر 84 میلیارد ریال، 29 هزار هکتار از سطوح حوزه‏های آبخیز در قالب 32 پروژه اجرایی تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این پروژه‏ها با هدف کنترل سیل و استحصال هرز آب‏های سطحی، تغذیه مصنوعی سفره‏های آب زیرزمینی، کنترل فرسایش در سطح حوزه‏های آبخیز استان سمنان و ... به مرحله اجرا درآمده است.

سرپرست معاونت آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هم‌چنین افزود: پروژه‏های آبخیزداری استان سمنان در قالب 352 هزار و 381 مترمکعب عملیات خاکی و 85 هزار و 646 مترمکعب عملیات سنگی اجرایی شده است.

نوچه یادآور شد: این طرح‏ها هم‌چنین در قالب 5 هزار و 517 هکتار عملیات بیولوژیک و مدیریتی و 59 هکتار عملیات بیومکانیکی صورت اجرایی به خود گرفته است.

وی افزود: با اعتبارات در نظر گرفته شده برای انجام امور آبخیزداری در استان سمنان در سال 1390، کمتر از یک درصد سطح استان سمنان زیر پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفته است.

سرپرست معاونت آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به شدت تخریب حوزه‏های آبخیز استان سمنان ضرورت دارد که مسئولان و برنامه‏ریزان توجه بیشتری به مباحث آبخیزداری در این استان داشته باشند.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول