اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

رؤیت هلال ماه در جامعه اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز گفت: رؤیت هلال ماه در جامعه اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رؤیت هلال ماه در جامعه اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت‌الاسلام ابوالفضل عامری در نخستین جلسه شورای استهلال مناطق قومی استان گلستان که در اردوگاه فرهنگی تفریحی شصت‌کلا برگزار شد گفت: اختلاف بر سر آغاز ماه‌های قمری در برخی کشورهای همسایه و اسلامی گاهی به دو روز می‌رسد، به همین لحاظ برای ایجاد وحدت و هماهنگی در امر استهلال تشکیل گروه‌هایی برای رؤیت ماه ضروری است.

وی افزود: در برخی از ماه‌های سال از جمله شعبان، رمضان، شوال، ذی‌القعده و ذی‌الحجه این امر بیشتر نمود یافته مخصوصا رؤیت ماه شوال دایر بین وجوب و حرمت است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به مستحب بودن رؤیت هلال ماه در دین مبین اسلام یادآور شد: انجام برخی از امور و وظایف اسلامی بر مبنای گاه شماری قمری بوده به همین لحاظ لازم است افرادی به دنبال استهلال باشند و آن را به خوبی پیگیری نمایند.

وی افزود: ماه جدید وقتی می‌آید که ماه نو دیده شود و ضرورت دارد دو نفر عادل بر آن شهادت داده و به اطلاع همه برسانند یا اینکه 30 روز از اول ماه قبل گذشته باشد.

عامری با بیان اینکه بحث استهلال از چندین سال قبل در تشکیلات ائمه جمعه زیر نظر مقام معظم رهبری شکل گرفته است گفت: امروزه هماهنگی خوبی با ستاد استهلال مقام معظم رهبری و ستاد استانی صورت گرفته است، تا در مناطق غربی و شرقی استان افرادی آموزش‌دیده بحث استهلال ماه را پیگیری کنند.

وی افزود: هسته اولیه ستاد استهلال به زودی شکل می‌گیرد و این ستاد و شورای آن به لوازم مورد نیاز تجهیز می‌شوند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطر نشان کرد: از این به بعد اعلام اینکه چه زمانی ماه رؤیت شده و همچنین ملاک و معیار اعلام عیدین از جمله وظایف این ستاد است.

عامری با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به جامعه اهل سنت مورد اهتمام ویژه مسئولان نظام قرار گرفته است افزود: امروز در استان بیش از 100 مدرسه علوم دینی، یک‌هزار و 500 مسجد و امام جماعت و 600 مدرس و مدیر و بیش از 3 هزار طلاب اهل سنت در این مدارس تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول