اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی موزه صورت گرفت

نمایش تمبرهای فرهنگی و هنری 20 کشور جهان در موزه آستان قدس‌ رضوی

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، گنجینه‌ای دیدنی از تمبرها و پاکت‌های مهر روز فرهنگی، هنری و تاریخی 20 کشور جهان در محل گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات موزه آستان قدس رضوی برگزار شده است.

نمایش تمبرهای فرهنگی و هنری 20 کشور جهان در موزه آستان قدس‌ رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌ها آستان قدس رضوی، محمدحسین یزدی‌نژاد، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات این سازمان گفت: در این نمایشگاه تمبرهای بسیار ارزشمندی از کشورهای مختلف جهان نظیر ایران، هندوستان، افغانستان، آلمان، مصر، فلسطین، کره، تاجیکستان، ترکیه، لیبی، مجارستان و اتیوپی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تمبرهای نفیسی با موضوع فرهنگ و هنر ملل مختلف مانند تمبرهایی با هنر گلدوزی از کشور الجزایر، مینیاتورهای کمال‌الدین بهزاد، مجسمه رودکی منتشره‌ شده کشور تاجیکستان، فرش پازیرک قدیمی‌ترین فرش ایرانی جهان، جام طلای مارلیک منتشره‌ شده ایران، تخت‌های روان قرن پانزدهم میلادی، مجسمه نگهبان مقبره توتن‌خامون و آثار زرین از نفایس فرهنگ و هنر سلسله‌های مختلف سلاطین کره در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار تمبر با موضوع موزه و میراث فرهنگی در گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات نگه‌داری می‌شود، افزود: گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات موزه آستان قدس رضوی به پشتوانه 600 هزار قطعه تمبر از فرهنگ، هنر، تاریخ و تمدن ملل مختلف جهان به مناسبت‌های مختلف اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کنند که برخی از این نمایشگاه مورد توجه و بازتاب جهانی قرار گرفته است.

 انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول