اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره) خبر داد

برگزاری نخستین همایش فقه حکومتی در قم

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره) گفت: نخستین همایش فقه حکومتی با عنوان «ظرفیت‌های فقه جواهری در قلمرو فقه حکومتی» و با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در قم برگزار خواهد شد.

برگزاری نخستین همایش فقه حکومتی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در نشست خبری نخستین جلسه از سلسله همایش‌های فقه حکومتی که پیش از ظهر امروز در تالار اندیشه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد مهم‌ترین وظیفه موسسه امام خمینی(ره) را تبیین دین اسلام دانست و اظهار کرد: این نهاد یک موسسه تخصصی برای تربیت عالمان مسلط بر علوم اسلامی و انسانی است که در حال حاضر و با حضور 1500 دانشجو، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری کلاس‌های فقه و اصول است.

حسینی از برگزاری 100 کلاس درس فقه و اصول در سال گذشته در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: شرکت در این کلاس‌ها برای همه طلاب حوزه علمیه آزاد است و بزرگانی از حوزه‌های علمیه به عنوان مدرس با این موسسه همکاری دارند.

معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه همایش‌های فقهی موجب تقویت این بعد آموزشی می‌شود، افزود: مقام معظم رهبری خواستار برگزاری درس‌های خارج فقه حکومتی در قم هستند زیرا ما معتقدیم که فقه تنها به عبادات فردی اختصاص نداشته و تشکیل حکومت اسلامی نیازمند تبیین ساختار و وظایف آن است.

وی عنوان داشت: کارهای فراوانی در خصوص آموزش و پژوهش فقه حکومتی در موسسه امام خمینی(ره) صورت گرفته است که سلسله همایش‌های فقه حکومتی از جمله آنهاست.

حسینی فقه حکومتی را مبحثی بسیار عمیق دانست و افزود: نخستین همایش در این زمینه با عنوان «ظرفیت‌های فقه جواهری در قلمرو فقه حکومتی» برگزار خواهد شد و پس از آن گروه‌های تخصصی موسسه نسبت به بررسی مباحث گوناگون اقدام خواهند کرد.

معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره) با تاکید بر حق اشتغال زنان اظهار کرد: مدیریت این بحث از جمله اقداماتی است که در بحث فقه حکومتی می‌توان به آن پرداخت و این کار باید توسط گروه‌های تخصصی اقتصاد اسلامی صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به مباحث اقتصاد اسلامی گفت: کسانی می‌توانند از منبع اصیل و ناب اسلام در این زمینه بهره‌برداری کنند که مسلط به مباحث فقهی بوده و علوم روز را بشناسند و این امر در بسیاری از مسائل اجتماعی نظیر حقوق خانواده، مدیریت و مباحثی از این دست وجود دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: نخستین جلسه از سلسله همایش‌های فقه حکومتی در روز پنجشنبه، چهارم خردادماه سال جاری در تالار اصلی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره) از ارسال 60 مقاله در خصوص این همایش به موسسه امام خمینی(ره) بیان داشت: از این میان، شش مقاله برجسته انتخاب شده‌اند که در همایش روز چهارم خردادماه ارائه خواهند شد.

وی سخنران این همایش را آیت‌الله مؤمن اعلام کرد و افزود: میزگرد علمی همایش نیز با حضور آیات اراکی، کعبی و مدرسی برگزار می‌شود و در پایان نیز آیت‌الله مصباح یزدی به سخنرانی خواهد پرداخت.

حسینی با تاکید بر ادامه این همایش‌ها در موضوعات تخصصی و توسط گروه‌های مختلف موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نخستین همایش به منظور مقدمه‌ای برای این همایش‌ها خواهد بود.

معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره) از تشکیل گروه علمی فقه و اصول در این موسسه خبر داد و عنوان داشت: نظارت بر کار فقهی سایر گروه‌ها از جمله وظایف این گروه است.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول