اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بخش تالاسمی بیمارستان دیلم:

بیش از 4 هزار واحد خون به بیماران تالاسمی تزریق شد

خبرگزاری فارس: مسئول بخش تالاسمی بیمارستان دیلم گفت: تاکنون بیش از 4 هزار و 960 واحد خون از این مرکز به بیمارستان تالاسمی تزریق شده است.

بیش از 4 هزار واحد خون به بیماران تالاسمی تزریق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم غلامرضا گله‌گیری‌زاده صبح امروز در دیدار مسئولان بیمارستان دیلم با فرماندار این شهرستان اظهار داشت: این آمار نشان از اهمیت این بخش در خدمت بهداشتی و درمانی شهرستان دیلم دارد.

وی افزود: از ابتدای تاسیس واحد تالاسمی در سال 77 تاکنون 4 هزار و 960 واحد خون از دیلم و شهرستان‌های همجوار به بیماران تالاسمی تزریق شده است.

گله‌گیری‌زاده بیان داشت: در این بخش هفته‌ای دو بار تزریق خون و هر 6 ماه یکبار آزمایشات روتین مثل آنتی ژن، آهن،تیروئید، غدد برای بیماران انجام می‌شود. کوچکترین بیمار این بخش 5 سال و بزرگترین بیمار 35 سال سن دارد.

فرماندار دیلم نیز گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی بخش تالاسمی در حال احداث توسط یکی از خیرین امیدواریم بتوانیم در هفته دولت این بخش مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ماشاءالله احمدی خواستار بررسی شرایط بیماران تالاسمی نیازمند پیوند استخوان شد و افزود: چنانچه افراد واجد شرایط مایل به انجام پیوند استخوان باشند از طریق اعطای وام می‌توانیم مشکل مالی این عزیزان را حل کنیم.

کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها شبکه بهداشت و درمان دیلم نیز گزارشی از فعالیت‌های جاری واحد برای پیشگیری از بیماری تالاسمی در بین زوجین مینور و نحوه مراقبت از بیماران تالاسمی ماژور و ترویج فرهنگ آزمایشات و کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج در بین زوجین را عنوان کرد.

انتقام عزیززاده همکاری بین‌بخشی شبکه بهداشت با دفتر ثبت ازدواج، معرفی افراد تالاسمی مینور برای انجام آزمایشات ژنتیک و آموزش دانشجویان و دانش‌آموزان در ارتباط با بیماری تالاسمی را از دیگر فعالیت‌های واحد پیشگیری و مبازره با بیماری‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول