اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت بر دارو و موادمخدر معاونت غذا و داروی آذربایجان‌غربی:

2 درصد جمعیت آذربایجان‌غربی تالاسمی مینور دارند

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی آذربایجان‌غربی گفت: دو درصد از جمعیت استان به بیماری تالاسمی مینور مبتلا هستند.

2 درصد جمعیت آذربایجان‌غربی تالاسمی مینور دارند

آرمین نیک‌روز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: داروی دسفرال به عنوان مؤثرترین داروی بیماران تالاسمی بوده که به آن یارانه تعلق می‌گیرد تا علاوه بر کاهش هزینه خرید دارو امکان خروج آن از سیستم دارویی کشور محدود شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی درصدد تولید داروهای دیگری برای درمان بیماری تالاسمی هستند، افزود: به خاطر اینکه دسفرال یک داروی وارداتی است و کشور ایران در تحریم به سر می‌برد از این رو برای خروج از این بحران و کمبودهای نسبی با همت تعدادی از شرکت‌های ایرانی داروهای جایگزین آن تولید شده است.

نیک‌روز گفت: با تولید داروهای داخلی و نیز داروهای آهن‌زدا ثابت می‌کنیم که دسفرال تنها داروی درمانی برای این قشر نیست بلکه داروهای دیگری مانند دفروکسامین، دسفوناک، اسفرال، دفروپیرامین و ایکس‌ریج هم موثر هستند.

این مسئول ادامه داد: در صورتی که در توزیع داروی دسفرال مشکلی به وجود آید، باید مسئولان با علوم پزشکی همکاری کنند تا با توزیع داروهای مورد تعهد سازمان دارو و خدمات درمانی این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه دسفرال یک داروی تزریقی و دردآور است، تصریح کرد: داروهای آهن‌زدایی که جایگزین آن می‌شوند خوراکی بوده و به صورت رایگان در میان این بیماران توزیع می‌شود.

نیک‌روز با بیان اینکه دو درصد از مردم استان مبتلا به بیماری تالاسمی مینور هستند، بیان کرد: 126 نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری تالاسمی مبتلا بوده و مصرف‌کننده دارو هستند.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: شماره اطلاع‌رسانی دارو و سموم 09646 است که همکاران معاونت دارو در وقت اداری پاسخگوی سؤالات مردمی هستند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول