اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه و دانشگاه:

خانواده‌ها صدیقه‌کبری(س) را الگوی ناب زندگی قرار دهند

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه و دانشگاه گفت: کانون خانواده‌ها باید صدیقه‌کبری(س) را الگوی ناب زندگی خود قرار دهند.

خانواده‌ها صدیقه‌کبری(س) را الگوی ناب زندگی قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فروغ نیلچی‌زاده ظهر امروز در همایش "زنان و دختران امروز، انتظارات و مسئولیت‌ها" در مشهد اظهار کرد: حضرت فاطمه افسانه‌ای‌ترین واقعیت عالم است و معضل امروز ما نادیده ‌گرفتن این واقعیت محض است، دختران دوره مدرنیته و پست‌مدرن و زنان عصر دیجیتال با در نظر گرفتن اصل مهرورزی در کانون خانواده باید صدیقه‌کبری(س) را الگوی ناب زندگی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: دغدغه‌های حضرت زهرا(س) در زندگی کوتاه ولی پربرکتش سه جنبه ویژه داشت که شامل دغدغه‌های دخترانه، مادرانه و پیغمبرانه و در این میان مهرورزی در کانون خانواده نخستین اصلی است که می‌شود از آن الگو گرفت.

وی با ابراز نارضایتی از موقعیت نامناسب دختران و زنان در جامعه امروز آنان را با عنوان یکپارچه مرد شدن زنان برای فتح قله‌های مردانگی یاد کرد و به نقش خطیر مادران در امر تربیت دختران و روابط متقابل مادرانه دخترانه تاکید کرد.

وی در این راستا با شرح مشکلات ایجاد شده ناشی از شکاف بین ‌نسل‌ها در ارتباط دختر و مادر سه راهکار اساسی "احترام"، "محبت" و "ارتباط ویژه با خدا" را عامل استحکام این روابط و ارتقا جایگاه دختران در خانواده برشمرد.

نیلچی‌زاده "بینش"، "نگرش" و "گرایش الهی" را مبنای رسیدن به هوش معنوی دانست و تاثیرگذاری آن در بُعد اخلاق اجتماعی را دستاوردی مهم برای سالم زیستی در جامعه خواند.

در این مراسم که با عنوان دختران و زنان امروزی انتظارات و مسئولیت‌ها با حضور طالبیان مشاور استاندار و معاون امور جوانان برگزار شده بود، کتاب "دلم برای خدا تنگ شده" از ناصر خاکسار به منظور ایده‌های زیبا برای هوش خلاق معرفی شد و برگزاری کارگاه آموزشی و اتاق فکر در ارتباط با الگوهای 27 گانه حضرت زهرا(س) از برنامه‌های آتی این نهاد اعلام شد.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول