اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته میراث فرهنگی

2 کتاب فرهنگی گیلان رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از رونمایی دو کتاب فرهنگی استان با نام «زادگاه من ماسوله» و «میراث گیلان» به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبر داد.

2 کتاب فرهنگی گیلان رونمایی می‌شود

مصطفی پورعلی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به رو نمایی از کتاب فرهنگی ماسوله با عنوان « زادگاه من ماسوله»، اظهار کرد: این کتاب برگرفته از فرهنگ غنی مردم ماسوله است و برای نخستین بار از اول مهر سال جاری در دبستان‌های مناطق ماسوله تدریس می‌شود.

وی، درباره کتاب «میراث گیلان»، افزود: کتاب میراث فرهنگی استان متشکل از مجموعه‌های مقالات و دستاوردهای باستان شناسی، مرمت، معماری و محوطه تاریخی گیلان است.

این مسئول، با بیان اینکه تعامل هر چه بیشتر میراث فرهنگی با آموزش و پرورش از طریق انعقاد تفاهمنامه برای آشنایی دانش‌آموزان با میراث فرهنگی استان تاثیر دارد، اذعان کرد: ایجاد موزه مدرسه یکی از طرح‌های کلی در سراسر کشور است که تاکنون با به نمایش گذاشتن آثار دو مدرسه در گیلان اجرا شده است.

وی، با اشاره به ایجاد موزه مدرسه گیلان و به نمایش گذاشتن آثار و نمرات دانش‌آموزان مدارس قدیمی از جمله مدرسه تاریخی «شهید بهشتی» در رشت و مدرسه «مرحبا» در آستارا ابراز کرد: مدرسه فروغ واقع در منطقه ساغری‌سازان رشت نیز جزو مدارس قدیمی و تاریخی گیلان است.

پورعلی، از تخصیص 400 میلیون ریال برای اجرای طرح جمع‌‌آوری اسناد تاریخی مدارس مذکور خبر داد و گفت: علاوه بر جمع‌آوری اسناد تاریخی مدارس شهید بهشتی و مرحبا، از فضای این مکان‌ها برای آموزش‌های فرهنگی به  دانش‌آموزان نیز استفاده می‌شود.

وی، با اشاره به افتتاح نمایشگاه «میراث گیل‌التجار» همزمان با سومین روز از هفته میراث فرهنگی که با نام «میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری ملی» نامگذاری شده است، تصریح کرد: مجموعه پاکت و نامه‌های مربوط به 100 سال اخیر تجارتخانه و بازرگانان گیلان در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

این مسئول، آثار مجموعه‌ای از سکه‌ها و مدال‌های یادبود سه دوره قاجاریه، پهلوی و جمهوری اسلامی ایران، مجموعه اسناد شامل مجموعه پاکت و کاغذ نامه‌های خاص حکومتی و دولتی دوره قاجاریه، مجموعه سندهای دولتی، عهدنامه، اقرارنامه، وصیتنامه، اجاره نامه و ... مهران اشراقی مجموعه‌دار تمبر را از جمله آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه مذکور عنوان کرد.

وی یادآور شد: نمایشگاه گیل‌التجار با حضور مدیر کل و معاونان و کارکنان میراث فرهنگی و جمعی از تشکل‌های صنفی وابسته به تاسیسات گردشگری، روز گذشته در موزه رشت آغاز به کار کرده و به مدت یک هفته دایر است.

ا‌نتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول