اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نفر برگزیده همایش ملی میرفندرسکی:

میرفندرسکی یکی از بنیانگذاران مکتب فلسفی اصفهان بود

خبرگزاری فارس: نفر برگزیده نخستین همایش ملی حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی گفت: میرفندرسکی در کنار میرداماد و شیخ بهایی از بنیانگذاران مکتب فلسفی اصفهان به شمار می‎رود.

میرفندرسکی یکی از بنیانگذاران مکتب فلسفی اصفهان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی کرباسی‎زاده که از اصفهان در این همایش شرکت کرده بود در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: با آنکه میرفندرسکی از دو حکیم نام‌برده کوچک‎تر بود و مدت زمانی که در اصفهان سکونت داشت هم نسبت به آنها کمتر بود امام شهرت و تاثیرگذاری که بر فیلسوفان و اندیشمندان شیعی داشت کمتر از آن دو نبود.

وی اضافه کرد: حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی به مدت یک دهه تنها فیلسوف باقیمانده از نسل حکیمان مؤسس و محور حکمت شیعه در عصر صفوی بود و حوزه فلسفی اصفهان به خاطر حضور او و شاگردانی که داشت رونق خوبی پیدا کرده بود.

کرباسی‎زاده اضافه کرد: دانشمندان بزرگی مانند آقا حسن خوانساری، ملامحمدباقر سبزواری، ملارجبعلی تبریزی و میرزارفیع نائینی حکمت و فلسفه را از میرفندرسکی آموختند و برای شاگردان خود بازگو کردند.

وی ادامه داد: مدارسی که در عصر صفوی توسط میرفندرسکی مدیریت و اداره می‎شد در مقایسه با مدارس دانشمندان بزرگ هم عصر وی پویاتر بود و شاگردان خوبی را تربیت کرد.

گفتنی است در پایان همایش ملی میرفندرسکی از سوی هیئت داوران مقاله علی کرباسی‎زاده به عنوان یکی از مقالات برتر انتخاب شد و در حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی تجلیل شد.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول