اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون نوسازی و تجهیز مدارس کشور خبرداد

تعهد 1000 میلیارد تومانی خیّرین مدرسه‌ساز در سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز در 380 شهر ایران برگزار شده که تا 18 خرداد تعداد جشنواره به 500 و میزان تعهدات امسال خیّرین مدرسه‌ساز به بیش از 10 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

تعهد 1000 میلیارد تومانی خیّرین مدرسه‌ساز در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدباقر مسلمی در چهاردهمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز هرمزگان، افزود: سال گذشته نیز این جشنواره در 450 شهر برگزار شد که خیّرین 9 هزار و 740 میلیارد ریال تعهد کردند.

وی اضافه کرد: حدود 35 درصد تعهدات سال گذشته زمین و ملک بوده و بقیه نیز تعهد ساخت بوده که تاکنون 60 درصد آنها محقق شده و سایر تعهدات نیز دو و سه ساله بوده که در زمان تعیین شده محقق می‌گردد.

مسلمی تصریح کرد: استان‌های کشور در میزان مشارکت خیّرین برای مدرسه‌سازی به سه درجه تقسیم شده‌اند که استان هرمزگان در شمار استان‌های رتبه اول بوده در بین 31 استان کشور جایگاه ممتاز پنجم را به خود اختصاص داده است.

معاون سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: در بین کارهای خیریه مردم به مدرسه‌سازی علاقه بیشتری دارند و رویکرد احسان و نیکوکاری در عرصه مدرسه‌سازی برگرفته از عمق جان و اعتقادات مردم است.

وی اضافه کرد: وجود 550 آیه در قرآن مجید در باب اهمیت علم و دانش به خوبی جایگاه دانش و علم‌آموزی را ترسیم کرده است که این مهم در سیره همه بزرگان دین مشهود است و  برای اینکه بتوان از محضر علم بهره وافی و کافی را برد باید بسترهای آن را فراهم کرد که نقش مدرسه و فضاهای فیزیکی مناسب در اعتلای رشد علمی یک اصل بنیادی و غیرقابل انکار است.

این مسئول هم‌چنین ضمن تشریح اقدامات خیّرین و بیان خاطراتی از نوع‌دوستی این قشر شریف، مدرسه‌سازی را ذخیره‌ای برای آخرت برشمرد و بیان داشت: خیّرین بزرگوار این نگاه را یافته‌اند که جامعه باید آموزش ببیند و علم بیاموزد چرا که انسان‌ها باید مسلط به دانش روز باشند و براساس عقلانیت، علم و تفکر بتوانند مسیر پیشرفت خود را طی کنند.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تامین فضاهای مناسب آموزشی یکی از ضروریات جامعه کنونی است که خوش‌بختانه به دلیل میراث غنی دینی و فرهنگی و در راستای تمایل به احسان و نیکوکاری، مردم متدین و فرهنگ دوست ایران اسلامی همواره در امور خیر پیش‌قدم بوده‌اند.

مسلمی در پایان یادآور شد: در سال‌های اخیر با درک نیازهای آموزش و پرورش کشور به فضاهای استاندارد، این امر مقدس در پوشش مجمع خیّرین مدرسه‌ساز، تبدیل به نهضت مدرسه‌سازی شده است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول