اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مدیریت سازندگی بسیج دانشجویی گیلان خبر داد

حضور 7 هزار نفر اردو در طرح جهادی گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول مدیریت سازندگی و کارآمدی سازمان بسیج دانشجویی گیلان از پیش‌بینی حضور 7 هزار نفر اردو برای شرکت در اردوهای جهادی استان خبر داد.

حضور 7 هزار نفر اردو در طرح جهادی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله مختاری در همایش «اردوهای جهادی رسم هجرت» در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به هدف اردوهای جهادی در محرومیت‌زدایی مناطق محروم کشور به ویژه گیلان اظهار کرد: امسال اردوهای جهادی در گیلان برای 7 هزار نفر اردو پیش‌بینی شده که این اردوها در عرصه‌های مختلف فرهنگی، بهداشت و درمان، عمران، کشاورزی و دامپروری در سازندگی دانشجویان نقش اساسی دارند.

وی، تلاش برای ترویج و اشاعه فرهنگ و تفکر جهادی، ایجاد وحدت رویه و اثربخشی اردوها و ارتقای کیفی آنها، تعامل و ارتباط بین گروه‌های جهادی را از اهداف برگزاری همایش یک روزه مذکور عنوان کرد و افزود: در این همایش 350 نفر از گروه‌های عرصه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان شرکت کردند.

این مسئول، با بیان اینکه از اعزام افراد جایگزین و یا خارج از سهمیه جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: در این همایش 6 کارگاه آموزشی برای جهادگران بر اساس نقش‌آفرینی آنها در اردوهای آینده در نظر گرفته شده است.

وی، بر ضرورت رعایت مناسب بودن رشته تحصیلی با عرصه جهادی برای شرکت‌کنندگان تاکید کرد.

مسئول معاونت تربیت و آموزش بسیجیان سپاه قدس گیلان نیز در همایش مذکور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، عرصه حضور در بسیج را نیاز و مصالح کشور دانست و گفت: بسیج شامل نیروهای کارآمد در تمام میدان‌هاست.

محمد حسن‌زاده فومنی، خلوص و صفای بسیجیان را راز ماندگاری آنان در این عرصه دانست و اذعان کرد: در نظام تربیتی بسیج باید به دنبال پرورش مدیران کارآمد در تمام عرصه‌ها باشیم.

وی، با اشاره به اینکه بسیجیان در قالب این اردوها مردم را با تفکرات اعتقادی که موجب خدمت رسانی شده است آشنا کنیم، افزود: مردم باید بدانند که دانشجویان جهادگر روزها پای کار عرق می‌ریزند و موقع انجام واجبات خود حضور در مساجد اقامه نماز جماعت و نشستن پای تحصیل آموزه‌های دینی و معارف اسلامی را از یاد نمی‌برند.

این مسئول، با بیان اینکه دانشجوی جهادگر به دنبال عرق ریختن‌های روزانه اعتقادات خود را در اشک‌های زیارت عاشورا و نشستن در جلسات معنوی مشهود می‌کند، اذعان کرد: تفکر بسیجی که موجب ترویج حرکت جهادی شده باید به مردم شناسانده شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان نیز در همایش مذکور با اشاره به ترویج فرهنگ بسیجی بین جوانان کشور اظهار کرد: حفظ هویت اسلامی محور کار بسیج است.

غلامرضا ملک علیپور، با بیان اینکه خدمت به مردم فلسفه وجود بسیج است، اذعان کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای آغاز جبهه حقی بوده که در دنیای باطل متولد شده و رشد یافته است و با تمام دشمنی‌ها به جوان برومند، با تدبیر و آرمان‌های بلندی تبدیل شده است.

وی، با اشاره به اینکه انقلاب سلامی در دنیای دین ستیز(کمونیستی شرق) و دین گریز (لیبرالیستی غرب) متولد شده است، ابراز کرد: انقلاب برای حفظ هویت و انجام رسالت تاریخی خود باید از دو طریق انجام کارهای ایجابی و کارهای سلبی از هویت خود پاسداری کند.

ملک‌علیپور، نظارت بر تهدیدها را از جمله امور سلبی دانست و تصریح کرد: برای مقابله با تهدیدها سپاه و بسیج تشکیل شده است.

وی، با تصریح بر نظم تشکیلاتی، کار تشکیلاتی و قانون محوری، متذکر شد: شناسایی عرصه جهادی عدالت محور مبتنی بر محرومیت‌زدایی ضرورت دارد.

 رئیس سابق بسیج دانشجویی گیلان نیز در این همایش گفت: برای تعیین محروم‌ترین نقطه در استان باید از نظر مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی استفاده شود.

عباس بایرامی، توجه به معنویت و خودسازی و نیرو سازی در سایه لمس و درک مشکلات و دردهای جامعه را از ویژگی‌های اردوهای جهادی خواند و افزود: ایجاد فضای نشاط، همدلی و مشارکتی در این راستا اهمیت دارد.

در پایان همایش مذکور از بایرامی تقدیر شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول