اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علمی دبیرخانه استشراق عنوان کرد

حفاظت از اسلام و تشیع در برابر شبهات مستشرقان

خبرگزاری فارس: معاون علمی دبیرخانه استشراق مهم‌ترین هدف از تشکیل این دبیرخانه را حفاظت از اسلام و تشیع در برابر شبهات وارد شده از سوی مستشرقان عنوان کرد.

حفاظت از اسلام و تشیع در برابر شبهات مستشرقان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سیدمجید پورطباطبایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رویارویی مستشرقان با اسلام سابقه بسیار طولانی دارد اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این درگیری‌ها در شکل‌گیری ماجرای کربلا تاثیر داشته و به واسطه تحریکات غلام یزید بوده که در دربار اموی نفوذ کرده بود.

وی خاطر نشان کرد: مسیحیان و یهودیان زمانی که اسلام قدرت پیدا می‌کرد شکل مواجهه و درگیری خود را عوض کرده و به ایجاد شبهات می‌پرداختند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه دانته در کمدی الهی خود بدترین الفاظ و عبارات را درباره رسول‌الله(ص) و امیرمؤمنان(ع) به کار برده است گفت: در طول تاریخ اسلام تمام توهین‌هایی که به اسلام، قرآن و رسول‌الله و امیرمؤمنان(ع) شده هیچکدام هتاکانه‌تر از دانته نیست.

وی خاطر نشان کرد: برخورد و مواجهه با شرق‌شناسی به سال‌های پس از انقلاب منتهی نمی‌شود، بلکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این درگیری‌ها وجود داشته است.

پورطباطبایی عنوان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هر میزان که نظام جمهوری اسلامی قدرت می‌گرفت، شرق‌شناسان مواجهه جدی‌تر با اسلام و قرآن داشتند.

وی با اشاره به تلاش شرق‌شناسان برای زیر سئوال بردن اسلام، قرآن و احادیث نبوی گفت: آنها بیان می‌کنند سه قرن پس از رسول اکرم(ص) شاکله‌ای که به عنوان اسلام شناخته می‌شود چیزی بوده که مسلمانان در مواجهه با آموزه‌های یهودی و مسیحی گرفته و پس از سه قرن به عنوان اسلام مطرح کردند.

معاون علمی دبیرخانه استشراق خاطر نشان کرد: تاکنون در ایران در زمینه هجمه خاورشناسان به قرآن و اسلام به طور قوی برخورد نشده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری دبیرخانه استشراق گفت: با تشکیل این دبیرخانه مستشرقان شناسایی شده و در زمینه شبهات موجود به طلابی که از سراسر دنیا در جامعة المصطفی مشغول تحصیل هستند، پاسخ داده می‌شود.

پورطباطبایی یادآور شد: این دبیرخانه کمک می‌کند تا پس از شناسایی، ارزیابی و نقد شبهات از طریق سایت‌ها و حضور در همایش‌های درون و برون مرزی از اسلام و تشیع صیانت کنیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول