اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

30 اردیبهشت ماه

نشست «قرآن و مستشرقان» در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان از برگزاری پیش نشست همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان در روز 30 اردیبهشت ماه خبر داد.

نشست «قرآن و مستشرقان» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام احمد مرادخانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف مراکز آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: ایجاد بستر و زمینه مناسب برای تبادل افکار و اطلاع‌رسانی در زمینه یافته‌های علمی مهم‌ترین وظیفه مراکز آموزشی و پژوهشی است.

وی خاطر نشان کرد: جامعة المصطفی العالمیه در راستای رسالت الهی خود در زمینه نشر افکار قرآنی اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان کرده است.

دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان عنوان داشت: مقالات این همایش از مراکز، کشورها و استان‌های مختلف دریافت شده که پس از تائید چند ویژه‌نامه از آن چاپ می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون 30 چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و 40 مقاله سفارش داده شده که متقاضیان می‌توانند در محورهای اعلام شده نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

مرادخانی با بیان اینکه سه محور اصلی برای همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان اعلام شده است گفت: علوم قرآن یکی از محورهای این همایش بوده که به مباحثی در زمینه وحی، نزول قرآن، ابعاد اعجاز، تحدی قرآن و دیگر مباحث در زمینه علوم قرآن می‌پردازد.

وی مطالعات قرآنی مستشرقان را از دیگر محورهای همایش قرآن و مستشرقان ذکر کرد و افزود: اتخاذ روش نادرستی که مستشرقان به اسلام و تشیع داشته‌اند یکی از مشکلات موجود برای انتخاب محورهای همایش قرآن و مستشرقان است.

دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان یادآور شد: برخی روش‌هایی که مستشرقان در مطالعات اسلامی به کار برده‌اند سبب شده نتایج غیرصحیح را به دست آورند.

وی خاطر نشان کرد: زبان، ادبیات و ساختار قرآن از دیگر محورهای همایش قرآن و مستشرقان بوده که ادبیات قرآنی و مباحث لفظی قرآنی در این محور قرار داده شده است.

مرادخانی یادآور شد: متقاضیان تا 30 مهر فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان واقع در قم، میدان جهاد مدرسه آموزش عالی امام خمینی(ره) ارسال کنند تا پس از بررسی در همایش شرکت داده شوند.

وی از برگزاری پیش نشست همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان خبر داد و افزود: این پیش نشست 30 اردیبهشت در سالن شهید عارف حسینی مجتمع آموزش عالی فقه برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش بین‌المللی قرآن و مستشرقان خاطر نشان کرد: حجج اسلام علمی و اعرافی در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخته و در پایان این همایش میزگردی با حضور حجج اسلام زمانی، رضایی اصفهانی، مؤدب و رضایی برگزار می‌شود.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی استشراق در جامعة المصطفی العالمیه خبر داد و گفت: این دبیرخانه فعالیت خود را با عنوان قرآن و مستشرقان آغاز کرده و همایش‌های دیگر در زمینه حدیث و مستشرقان، اهل‌بیت و مستشرقان و تشیع و مستشرقان را در دستور کار دارد.

مرادخانی با بیان اینکه استشراق در جامعة المصطفی از سابقه طولانی برخوردار است گفت: پژوهشگران مدرسه عالی قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با توجه به حساسیت‌ها در زمینه استشراق پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را به سوی مباحث استشراقی هدایت کردند.

وی یادآور شد: پایان‌نامه‌های قرآنی در زمینه استشراق در این پیش نشست ارائه شده و مراکز استشراقی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول