اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد

دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی ایجاد شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر خواسته این دانشگاه در ایجاد دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی تاکید کرد.

دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه صبح امروز در آیین افتتاح بیست و سومین کنگره فیزیوتراپی ایران اظهار داشت: بر اساس قوانین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بنا بر مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی و شورای توسعه برای چندمین بار حمایت قاطع خود را از راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: کنگره فیزیوتراپی یکی از قدیمی‌ترین کنگره‌های علمی بوده که هر ساله در کشور برگزار می‌شود و در بیست و سومین برگزاری خود برای نخستین بار میهمان شیراز است و این برای تمام فعالان پزشکی و فیزیوتراپی این استان فرصتی مغتنم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی که "سلامت سالمندان" است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی و خدمات انجام شده متوسط عمر ایرانیان به 20 افزایش پیدا کرده و از 55 سال به 74 سال رسیده است و از این رو است که سالمند بودن و سلامت دوره سالمندی باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

ایمانیه اضافه کرد: یکی از مسائل مهم در بهداشت و سلامت دوره سالمندی مسائل مرتبط با فیزیوتراپی بوده و چنانکه واضح است تحرک در جوانی باعث سلامتی در دوره سالمندی می‌شود.

بنابر این مقدمات بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز 70 درصد مشکلات دوره سالمندی را قابل پیشگیری ارزیابی کرد و گفت: اگر به شکل علمی و منطقی در دوره جوانی سلامت خود را حفظ کنیم و برای سلامت میان‌سالی و کهن‌سالی برنامه‌ریزی داشته باشیم در این دوره به مشکلات کمتری بر می‌خوریم.

وی در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در بعد پژوهشی دوره سالمندی نیز اشاره کرد و از راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی با عنوان سلامت سالمندان در استان فارس خبر داد.

معرفی بیمارستان شهید فقیهی به عنوان بیمارستان دوستدار سالمند دیگر بحثی بود که در بعد درمان مورد اشاره ایمانیه قرار گرفت.

وی سپس اظهار داشت: در همین زمینه داروخانه ویژه حمایت از سالمندان با رویکرد متفاوت برای نخستین بار در کشور در شیراز افتتاح می‌شود.

وی به گفته مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد که به هر حال روزگار شاگردی باید پایانی داشته باشد و لازم است که پس از سال‌ها کسب علم در محضر غربی‌ها، بر پای خود ایستاده و در تولید محتوای بومی خودکفا شویم.

در همین زمینه بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تجارب ارزنده فیزیوتراپیست‌های ایرانی در درمان جانبازان جنگ تحمیلی پرداخت و از اردوگاه سلمان یاد کرد که محل نگهداری جانبازان نخاعی است، کسانی که به گفته ایمانیه مقامی والاتر از شهدا دارند و هر روزه از شدت درد و رنج به شهادت می‌رسند.

به گزارش فارس، با گذشت نزدیک به یک سال از اعلام تصویب دوره آموزشی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اجرایی‌شدن این مصوبه به دلیل مخالفت برخی از پزشکان و متخصصان طب فیزیکی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در بیست و سومین کنگره فیزیوتراپی ایران یک‌هزار و 16 نفر از قبل و تعدادی نیز در مراسم افتتاحیه به صورت حضوری ثبت نام کردند و بالغ بر 250 دانشجوی فیزیوتراپی از دانشگاه‌های مختلف کشور در این کنفرانس شرکت دارند.

در این کنگره 158 نفر، 210 مقاله ارسال کرده‌اند در حالی که به گفته مسئولان برگزار کننده، بیشترین تعداد مقالات دوره‌های قبل 120 مقاله بوده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول