اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

مراجعه 1200 بیمار برای فیزیوتراپی به مرکز هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون درمان و توان بخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از مراجعه یک‌ هزار و 206 بیمار برای فیزیوتراپی به مرکز هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد.

مراجعه 1200 بیمار برای فیزیوتراپی به مرکز هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجیدرضا لطیفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تنها مرکز فیزیوتراپی،‌ ارتوپدی و کاردرمانی جمعیت هلال‌احمر استان در بیرجند فعال است که چهار کارشناس زن و مرد به مراجعه‌ کنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش 9 درصدی تعداد مراجعه ‌کنندگان برای فیزیوتراپی در سال 90 گفت: امسال بیش از یک‌ هزار و 206 بیمار برای انجام فیزیوتراپی به مرکز هلال‌احمر مراجعه کردند که از این تعداد 726 نفر زن و 480 نفر مرد بودند.

لطیفی افزود: تعداد بیماران ارتوپدی هم در این مدت 87 نفر بوده که نسبت به پارسال 17 نفر کاهش دارد و هم چنین 165 نفر برای انجام کاردرمانی به این مرکز مراجعه کردند.

معاون درمان و توان بخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی دور بودن از کلینیک‌های تخصصی، کمبود نیروی انسانی و نبود توقفگاه را از مشکلات بخش داروخانه و کمبود امکانات و تجهیزات ارتوپدی را از مهمترین مشکلات بخش توان‌بخشی برای ارائه بهتر خدمات به مردم اعلام کرد.

لطیفی یادآور شد: مرکز فیزیوتراپی جمعیت هلال‌احمر که طرف قرارداد تمامی بیمه‌ها می‌باشد هر روزه در ساعت اداری آماده پذیرش بیماران است.

وی گفت: تنها داروخانه جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در مرکز استان نیز پاسخ‌گوی 21 هزار و 875 نفر برای خرید نسخه مورد نیاز خود از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه بود.

معاون درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: تزریق واکسیناسیون به حجاج و زائران عتبات‌عالیات نیز از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در تمامی شهرستان‌های خراسان‌جنوبی است که در این راستا امسال 19 هزار و 143 نفر از طریق این جمعیت واکسینه شدند.

لطیفی به اجرای طرح کاروان سلامت (درمان اضطراری) اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای این طرح تاکنون بیش از یک‌ هزار نفر از مناطق محروم استان به وسیله تیم پزشکی این جمعیت به صورت رایگان ویزیت و برای انجام مراحل درمانی به مراکز بیمارستانی اعزام شدند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول