اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست بررسی اعتبارات مسکن روستایی عنوان شد

انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخی سخت‌گیری‌های بانکی

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برخی استان‌ها که عنوان محرومیت را یدک نمی‌کشند برای بهسازی مسکن روستایی از متقاضیان تنها سفته زنجیره‌ای طلب می‌کنند ولی در اینجا بانک‌ها فقط سند سیم سربی می‌خواهند.

انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخی سخت‌گیری‌های بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد امروز در نشست بررسی اعتبارات مسکن روستایی عنوان کرد: همه دیدیم که در زلزله بم به دلیل وجود بافت‌های فرسوده چه تعداد انسان کشته شد که حادثه‌ای غم‌انگیز تا سالیان سال برای کشور ما تلقی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اکنون نیز این مشکلات وجود دارد که اگر برای آن فکری نشود در آینده نیز از این دست مصیبت‌ها را خواهیم داشت.

نیکزاد با اشاره به این‌که اگر ما مسئولان در این راستا کوتاهی کنیم در حوادث احتمالی آینده سهیم خواهیم بود، تاکید: از این رو نباید مردم را برای دریافت تسهیلات این چنینی به قدری اذیت کنیم که عطای تسهیلات را به لقایش بخشیده و زندگی در بافت فرسوده را به نوسازی و بهسازی آن‌ها ترجیح دهند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در برخی استان‌های برخوردار همچون فارس و اصفهان که بافت‌های فرسوده کمتری در آن‌ها وجود دارد و از این حیث مشکلات کمتری گریبانگیر آنها بوده بانک‌ها تسهیلات را به آسانی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند ولی در استان ما بانک‌ها تنها با سند سیم سربی راضی به پرداخت وام می‌شوند.

نیکزاد با انتقاد شدید از این عملکرد بانک‌ها تصریح کرد: چنین رویه‌ای از سوی بانک‌های استان پذیرفتنی نیست و با چنین موضوعی برخورد خواهیم کرد.

وی با ذکر این مطلب که هر کسی در این استان خدمت کند بومی این استان است و هر کسی خدمت نکند هر چند در این دیار به دنیا آمده بومی و دلسوز کهگیلویه و بویراحمد نیست، تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های بخشنامه‌ها استفاده کنیم و اگر در جایی کار مردم را آسان کرده آن را اطلاع‌رسانی کنیم تا گره از کار مردم باز شود.

وی با بیان این‌که باید برای بهسازی مسکن روستایی با متقاضیان انعقاد قرارداد شود، تاکید کرد: ما راضی به انعقاد قرارداد 95 درصدی هم نیستیم و معتقدیم بانک‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که صد درصد انعقاد قرارداد شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول