اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

آفت تکنولوژی‌های جدید با آموزش برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: آفت تکنولوژی‌های پیشرفته و مفید قرن معاصر با آموزش صحیح و فرهنگ‌سازی واقعی قابل رفع شدن است.

آفت تکنولوژی‌های جدید با آموزش برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در دیدار مدیران شرکت مخابرات استان اردبیل همزمان با 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: اهمیت و نقش ارتباطات به طور عام به عنوان یک ضرورت زندگی اجتماعی روشن و مبرهن است به طوری که انسان اجتماعی امروز نیاز به ارتباط و برقراری تبادل نظر دو جانبه دارد.

وی با یادآوری اینکه ارتباطات یکی از ارکان اولیه زندگی اجتماعی بشر است، خاطرنشان کرد:‌ ضرورت دارد در کنار بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین آفت‌های احتمالی آن را بشناسیم و به ایمن‌سازی فضای بهره‌گیری از این امکانات همت بگماریم.

استاندار اردبیل به پنج رکن حوزه ارتباطات اعم از گیرنده و فرستنده پیام، موضوع و وسیله پیام و بازخورد آن اشاره کرد و یادآور شد: نقشی که امروز رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در آگاهی و تبادل اطلاعات بازی می‌کنند نقش بی‌بدیلی‌ است به طوری که یک تاجر در مغازه خود نشسته است و با آن سوی مرزها ارتباط و تعامل اقتصادی برقرار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری ضرورت توجه به حساسیت موضوع حفاظت در توسعه ارتباطات و برطرف کردن آفت‌ها و نارسایی‌های احتمالی را در این حوزه یادآور شد و گفت: با کمترین هزینه و توجه جدی به آموزش می‌توان این آفت‌ها را برطرف کرد.

این مسئول با ابراز خرسندی از تلاش شرکت مخابرات استان به عنوان یک دستگاه فعال، بی‌‌سر و صدا و حرکت کننده با چراغ خاموش در ارائه مطلوب خدمات به مردم بیان داشت: واگذاری 25 هزار پورت اینترنت پرسرعت و زمینه‌سازی برای بهره‌برداری بیشتر مردم از این فضا یک حرکت مطلوب است که برای پرکردن ظرفیت خالی در این حوزه باید خدمات به شکل اقساطی نیز به مردم ارائه شده و واگذار شود.

رئیس شورای اداری استان بحث ایمنی خطوط انتقال و توجه به مسائل حفاظتی را در این حوزه یادآور شد و افزود: 4 هزار و 200 کیلومتر فیبر نوری و ارتقای این وضعیت نشاندهنده توان و اراده شرکت مخابرات استان در ارائه مطلوب سرویس‌های مختلف ارتباطی به مردم است و افزایش 11 درصدی واگذاری تلفن همراه نیز از دیگر فعالیت‌های قابل قبول و ارزشمند شرکت مخابرات استان است.

صابری به در‌آمدزایی 200 میلیارد تومانی شرکت مخابرات استان از راه ارائه سرویس‌های مختلف به ویژه پیام کوتاه به مردم ادامه داد: ما باید به جای تمرکز در در‌آمد‌زایی بیشتر به کیفیت ارسال پیامک‌ها و ضرورت این کار توجه کنیم تا مبادا پیامک‌ها جنبه مزاحمت شخصی و اجتماعی پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح در استفاده از اینترنت، تلفن همراه و ارسال پیامک‌ها تصریح کرد: گاه بهره‌برداری غیر‌اصولی از این وسایل ارتباطی خسارتی را متوجه خانواده‌ها و نظام اجتماعی می‌کند که جبران آن سخت است که برای کاهش آفت‌های اینترنتی و نگرانی‌های خانواده‌ها در این زمینه باید شرکت مخابرات به توسعه آموزش کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود آموزش را لازمه هر اقدام اصلاحی و نهادینه کردن فرهنگ بهره‌برداری درست توصیف کرد و اظهار داشت: جای آموزش در فضای اینترنت کشور ما خالی است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول