اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شعار تلاش برای رشد و توسعه صنعت آلومینیوم

کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران در اراک برگزار شد

خبرگزاری فارس: کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران با شعار تلاش برای رشد و توسعه صنعت آلومینیوم به میزبانی اراک برگزار شد.

کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک دبیر کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این کنفرانس اظهار داشت: نخستین همایش صنعت آلومینیوم با هدف افزایش تعامل بین دانشگاه و صنعت در سال 83 برگزار شد که برگزاری هر سه سال یک بار کنفرانس در این سال در دستور کار قرار گرفت.

محمدرضا ابوطالبی با بیان اینکه از سال 83 تاکنون زمینه برگزاری این همایش تا به امروز میسر نشده بود افزود: امسال دومین کنفرانس با شعار تلاش برای رشد و توسعه صنعت آلومینیوم و توسعه متوازن این صنعت در اراک برگزار می‌شود که به مدت دو روز ادامه دارد.

وی ادامه داد: با اعلام فراخوان ارسال مقالات 230 چکیده مقاله به کمیته علمی دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 130 مقاله کامل دریافت شد که از بین این مقالات 100 مقاله برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران پذیرفته و مقرر شد 40 مقاله به صورت شفاهی و 60 مقاله به صورت پوستر در این کنفرانس ارائه شود.

استاندار مرکزی نیز در این کنفرانس گفت: استان مرکزی و به ویژه شهر اراک قطب بزرگ تولید آلومینیوم در خاورمیانه است و به همین دلیل شهر اراک از ظرفیت‌های بسیار بالایی در تولید این فلز برخوردار است.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد اظهار داشت: با وجود توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی که در تولید آلومینیوم در این استان وجود دارد، متاسفانه تاکنون زمینه مناسب برای صادرات این محصول فراهم نشده است که باید در این زمینه اقدامات جدی را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه فلز آلومینیوم در بخش صنایع دریایی، هوایی و حمل و نقل به دلیل ویژگی‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد تصریح کرد: سالانه بیش از 400 تن محصولات آلومینیوم در ایران تولید می‌شود که افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه این استان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت آلومینیوم از آمادگی لازم برخوردار است ادامه داد: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری برای افزایش سهم ایران در آلومینیوم، صادرات بیشتر و بازاریابی فراهم است.

دومین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران به مدت دو روز توسط مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدور) به میزبانی اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول