اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیستم اردیبهشت‌‌ماه امسال

چهارمین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: چهارمین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری 20 و 21 اردیبهشت‌‌ماه سال ‌جاری با حضور قالیباف شهردار تهران و دیگر مسئولان کشوری و استانی در مشهد برگزار می‌شود.

چهارمین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی اعظمی عصر امروز در نشستی خبری که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از این کنفرانس در سه دوره گذشته شده است، اظهار داشت: این کنفرانس 20 و 21 اردیبهشت‌‌ماه سال ‌جاری در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی و اساتید دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مقالات ارسال شده به این کنفرانس افزود: از 530 مقاله رسیده به دبیرخانه کنفرانس، 315 مقاله دارای شرایط داوری بودند که از این تعداد نیز 40 مقاله به صورت سخنرانی و 80 مقاله به صورت لوح فشرده در روز کنفرانس ارائه می‌شوند.

دبیر علمی چهارمین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در ارتباط با محورهای کنفرانس اظهار کرد: این کنفرانس در 11 محور برنامه‌ریزی شهری، مدیریت شهری، جامعه و فرهنگ شهری، امنیت شهری، اقتصاد شهری، شورای اسلامی و شهرداری، حاشیه‌نشینی، مبلمان و زیبایی، معماری و شهرسازی، بافت فرسوده و مسائل مشهد به عنوان شهر زیارتی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف این کنفرانس خاطرنشان کرد: از جمله اهداف این کنفرانس می‌توان به تبادل اطلاعات و دیدگاه‌‌ها، بهره‌گیری از یافته‌های جدید پژوهشی و تجربیات اجرایی موفق، کمک به شکل‌گیری شبکه‌های اطلاعاتی بین مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی و بهره‌گیری از تجربیات ملی و بین‌المللی در عرصه برنامه‌‌ریزی و مدیریت شهری اشاره کرد.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات علمی و کاربردی فرماندهی انتظامی استان خراسان‌رضوی نیز در ادامه این نشست با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری اظهار داشت: هیچ نهادی به اندازه ناجا نمی‌تواند ضرورت برنامه‌ریزی و مدیریت شهری را درک کند و اگر امروز هر مشکلی به وجود می‌آید ریشه در نبود مدیریت است.

سرهنگ حسین قیاسی افزود: در همین راستا یکی از سرفصل‌ها و محورهای برنامه‌ریزی شده در این کنفرانس نیز ایجاد امنیت و نقش آن در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری است.

وی با اشاره مشکل حاشیه‌نشینی در شهر مشهد خاطرنشان کرد: اگر امروز امنیت برقرار نباشد، می‌تواند مشکلات بسیاری را چون حاشیه‌نشینی، بحران‌های اجتماعی و غیره را به وجود آورد.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات علمی و کاربردی فرماندهی انتظامی استان خراسان‌رضوی در پایان اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس قطعاً می‌تواند در کاهش جرایم و معضلات اجتماعی در کشور و به ‌ویژه شهر مشهد موثر باشد، البته باید توجه داشت که دیگر نهادها نیز به اندازه ناجا باید به این مسئله اهتمام بورزند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول