اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا خبر داد

واگذاری 10 درصد کارهای اجرایی دستگاه‌های دولتی به بسیج سازندگی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا از واگذاری 10درصد کارهای اجرایی دستگاه‌های دولتی به بسیج سازندگی خبر داد.

واگذاری 10 درصد کارهای اجرایی دستگاه‌های دولتی به بسیج سازندگی

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر قائمی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت 3 در سپاه عاشورا اظهار کرد: اردوهای جهادی برای اقشار با محوریت بسیج دانشجویی طرح‌ریزی شده است که قبلاً فقط دانشجویان و طلاب حضور داشتند ولی در سال 91 قشرهای دانشجویی، طلاب، مساجد و محلات، دانش‌آموزی، پیشکسوتان، مهندسان، ورزشکاران، مداحان و .... در اردوها حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در این حرکت‌های جهادی جوانان در روستاها و مناطق محروم حضور داشته و نسبت به رفع محرومیت تلاش خواهند کرد، افزود: در این اردوها بخشی از وقت جهادگران برای کارهای عمرانی و بخش دیگر برای کارهای فرهنگی و ... اختصاص خواهد یافت و از کمک بسیج دانشجویی، طلاب، مهندسان، پیشکسوتان، مداحان، هنرمندان، ورزشکاران و دانشگاه‌ها در این حرکت استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا با اشاره به اینکه اردوهای هجرت دانش‌آموزی با کمک اقشار فرهنگی، طلاب و دانش‌آموزی در مدارس در عرصه مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس فعال خواهند بود، گفت: جلسات خوبی با آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی داشته‌ایم که در این راستا هر دانش‌آموز در کل 9 روز و روزانه چهار ساعت کار و سه ساعت کار فرهنگی با کمک طلاب و روحانیون به انجام می‌رسانند و روز آخر نیز اردوی یک روز تفریحی برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

قائمی ادامه داد: اردوهای جهادی یک روزه نیز با کمک بسیجیان فعال محلات و با محوریت پایگاه‌ها اجرا خواهد شد، که تأمین عرصه در اردوهای یک روزه محلات با کمک دهیاری‌ها، شوراهای روستایی و بسیجیان خواهد بود. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا تاکید کرد: با برگزاری همایش خیران، در اجرای اردوها از کمک دولت و کمک غیردولتی بهره خواهیم برد.

وی افزود: وقتی گروهی از جوانان در روستاها حاضر می‌شوند و برای ساخت مسجد، مدرسه، پل، راه، خانه نیازمندان، خانه عالم و ... کار می‌کنند، در اصل جهادگرانی از نظر جسمی و فکری هستند که اینها برای کارشان نیاز به مصالح و امکانات دارند و بخشی از این وسایل با کمک دستگاه‌های دولتی و بخشی نیز از توان خیران استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا، در بحث آسیب‌شناسی نیز به بیان مسائلی در پیرامون سازندگی پرداخت و گفت: در تامین عرصه برای کارهای سازندگی باید مجموعه دستگاه‌های دولتی با ما همراه باشند ولی متاسفانه در این راستا در سال قبل کمی مشکل داشتیم.

قائمی در ادامه افزود: روال بر این است که عرصه فعالیت شناسایی شود و در اولویت کاری دستگاه‌های مربوطه قرار بگیرد تا از نظر تامین مصالح و امکانات به مشکل بر نخوریم ولی بعضی از گروه‌های جهادی دانشجوی دوست دارند خودشان در عرصه‌یابی فعال باشند، عرصه‌هایی را شناسایی می‌کنند که این عرصه‌ها با محرومیت‌زدایی مرتبط است.

وی افزود: از این رو در اجرا و تامین مصالح به علت تعریف نشدن عرصه به مشکل برمی‌خوریم که در این راستا نیازمند تدبیر بوده و در سال گذشته این موارد بیشتر با کمک فرمانداران محترم و دانشگاه‌ها حل می‌شود ولی نیاز به اهتمام بیشتر دارد.

قائمی تصریح کرد: در بحث آسیب‌شناسی و رفع آنها انتظاراتی از مسئول بلندپایه و دستگاه‌های دولتی داریم که امیدواریم در تامین عرصه فعالیت با کمک دستگاه‌های دولتی، فرمانداران، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و همکاری فرمانداران و مدیران کل استان و زیرمجموعه‌های تابعه در شهرستان‌ها در راستای حمایت از گروه‌های جهادی برخوردار شویم.

وی، از واگذاری 10درصد کارهای اجرایی دستگاه‌های دولتی به بسیج سازندگی خبر داد و گفت: پشتیبانی لازم از حرکت‌های جهادی در بحث خودرو، سوخت و لجستیک یک امر ضروری برای تمام دستگاه‌های دولتی و استانداری آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

قائمی، از تشکیل ستاد پشتیبانی در نواحی و شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران و معرفی بسیج سازندگی‌ها به عنوان مشاوران استاندار و فرمانداران در حرکت‌های جهادی خبر داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا، بازدید مسئولان استان و شهرستان‌ها از اردوها را یک الزام دانست و اظهار کرد: بسیج یک نهاد مردمی است که در سطوح مختلف توان به کارگیری توده‌های مردم را دارد، از این رو در این راستا عرصه‌هایی که ما می‌توانیم با دستگاه‌های دولتی تعامل داشته باشیم عبارت از طرح‌های عمرانی که با محرومیت‌زدایی ارتباط مستقیم دارد، کارهای مربوط به جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آبخیزداری، طرح‌های آبیاری تحت فشار، پایاب سدها و پروژه‌های آبیاری و زهکشی با مشارکت جهاد کشاورزی و سازمان آب منطقه‌ای هستند.

وی گفت:همچنین احداث و نوسازی راه‌های روستایی با کمک اداره راه و شهرسازی، تامین مساکن نیازمندان با کمک کمیته امداد، مساکن روستایی و طرح‌های هادی روستای با کمک بنیاد مسکن، کلیه مسائل مربوط به محیط زیست، خانه‌های بهداشت و مسائل فرهنگ‌سازی آموزش همگانی بهداشتی با کمک بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کمک سازمان فنی و حرفه‌ای، ریشه‌کنی بی‌سوادی با کمک نهضت سوادآموزی، اجرای پروژه‌های شهری با کمک شهرداری‌ها و احیا و نوسازی بافت فرسوده مدارس استان با کمک نوسازی مدارس و آموزش و پرورش از سایر فعالیت‌های سازمان با دستگاه‌ها است که در این راستا بر خود وظیفه می‌دانم از مسئولان و مدیران محترم دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های استان  قدردانی کنم. 

قائمی تصریح کرد: انتظار داریم امسال بیش از سال‌های گذشته دستگاه‌های دولتی ما را یاری کنند و از گروه‌های جهادی، دانشجویان و جوانانی که با حرکت الهی در زمینه محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم و گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول