اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

گروه‌های جهادی قبل از تابستان شناسنامه‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه همه گروه‌های جهادی قبل از تابستان شناسنامه‌دار می‌شوند، گفت: سال گذشته 3 هزار و 760 پروژه عمرانی در روستاها توسط بسیج سازندگی اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

گروه‌های جهادی قبل از تابستان شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار مجید خراسانی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت 3 آذربایجان‌شرقی، از مشارکت 14 دستگاه اجرایی در طرح اردوهای هجرت خبر داد و گفت: این طرح متعلق به سازمان بسیج نیست بلکه یک طرح ملی است که دستگاه‌های مختلفی در اجرای آن مشارکت دارند و 300 نوع از خدمات این دستگاه‌ها به بسیج واگذار شده است.

وی، تئوری‌‌پردازی بدون کار در میدان عمل را یکی از آسیب‌های حوزه جوانان کشور دانست و تصریح کرد: در این طرح قصد داریم دانش‌آموزان و دانشجویان را به طور مستقیم در میدان عمل وارد کرده و اعتماد به نفس و جسارت آنها را برای حضور در عرصه کار و فعالیت افزایش دهیم که در این راستا سالانه 350 هزار دانش‌آموز با همکاری آموزش و پرورش در این طرح شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به سیاست دولت در توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین محدود بودن این موضوع به مراکز شهری خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی با حمایت سازمان فنی و حرفه‌ای توانسته آموزش‌های لازم را به 50 هزار نفر از روستاییان در نقاط مختلف کشور ارائه کند.

خراسانی افزود: در سال‌جاری طرح یک روزه صالحین با محوریت خدمت‌رسانی به مناطق محروم و با مرکزیت مساجد و با مشارکت یک میلیون نفر از اعضای پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات اجرا خواهد شد.

وظیفه بسیج سازندگی، مقابله با تهدید نرم است

وی، بسیج سازندگی را به تایید مقام معظم رهبری موفق‌ترین نهاد در بکارگیری جوانان در عرصه سازندگی کشور دانست و گفت: در خصوص مقابله با جنگ نرم، ما اگر بخواهیم حداقل 70 درصد از وظایف و ماموریت‌های خود را به صورت عمیق و ریشه‌ای بازکاوی و بازبینی کنیم به واقع خواهیم دید وظیفه بسیج سازندگی مقابله با تهدید نرم است. 

خراسانی افزود: ماموریت اصلی سازمان بسیج سازندگی، ایجاد فضای کار و تلاش برای جوانانی است که هم اکنون در خط مقدم تهدید نرم جهانی قرار دارند که این اقدام پیشگیرانه می‌تواند به خوبی با تهدید نرم مقابله کند.

وی گفت: دانش‌آموز و دانشجوی جوانی که اوقات فراغت خودش را در چنین شرایط سازنده‌ای سپری می‌کند، در مقابل هرگونه تهدیدی بیمه می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ارزیابی از موفقیت بسیج سازندگی در حوزه جنگ نرم تاکید کرد: بعد از انقلاب و پس از دوره جهادسازندگی یکی از بهترین راه‌های موفق در بکارگیری جوانان در عرصه سازندگی کشور، بسیج سازندگی بوده است که این موفقیت در دیدار جهادگران با مقام معظم رهبری در 31 شهریور سال 90 نیز به تایید ایشان رسید.

بسیج دانشجویی در دهه چهارم انقلاب پرچمدار ارزش‌های جهادی در روستاها است

خراسانی گفت: بسیج دانشجویی در دهه چهارم انقلاب اسلامی پرچمدار ارزش‌های جهادی مورد نظر ولی‌امر مسلمین در روستاها است و این حرکت خدمت‌رسانی که در برهه‌ای کمرنگ شد، امروزه قوت گرفته است و بسیج سازندگی تلاش کرده خدمت‌رسانی، سازندگی، روحیه تلاش و مشارکت جوانان را در سازندگی و کشور مدیریت کند.

وی با بیان اینکه با رویکرد استان‌محوری روحیه جهادی در دانشجویان احیا شده است، عنوان کرد: مجموعه گروه‌های جهادی امروز با ترکیب دانشجویان دختر و پسر به سمت فعالیت‌های فرهنگی حرکت می‌کنند.

خراسانی با اشاره به مصوبه شورای عالی هجرت اظهار کرد: این شورا که ترکیبی از 14 وزیر دولت با ریاست رئیس‌جمهور است، مصوب کرده که حرکت‌‌های جهادی به سمت دانشگاه‌محوری برود و هر دانشگاه مسئولیت خدمت‌رسانی به یک روستا را انجام دهد. 

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول