اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک ‌سال گذشته

393 پروژه مخابراتی در یزد اجرایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد گفت: از ابتدای سال 90 تا هفته ارتباطات امسال، 383 پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری 295 میلیارد ریال در یزد اجرایی شد.

393 پروژه مخابراتی در یزد اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی مقوم پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته ارتباطات اظهار داشت: در حال حاضر 584 هزار شماره تلفن ثابت در استان یزد نصب شده که 470 هزار آن فعال و مشغول به کار است و حدود 100 هزار شماره نیز نصب شده و در انتظار تقاضای مردم است.

وی ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان یزد را 43.6 درصد اعلام کرد و افزود: 171 مرکز تلفن ثابت در یزد به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

مقوم با اشاره به ضریب نفوذ خوب تلفن همراه در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 882 هزار شماره مشغول به کار در حوزه تلفن همراه داریم و ضریب نفوذ این تلفن در استان یزد 80.5 درصد است، ضریب نفوذ کشوری به طور متوسط 64 درصد که استان یزد 16 واحد از ضریب کشوری جلوتر است.

مقوم هم‌چنین یادآور شد: 542 سایت BTS در جاده‌ها، شهرها و روستاهای استان و جاده‌های ریلی یزد به مردم این استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی ظرفیت تلفن همراه استان یزد را یک میلیون شماره اعلام کرد و افزود: در راستای تکمیل ظرفیت استفاده از تلفن همراه در استان یزد گام برمی‌داریم، در حال حاضر 3 هزار و 57 کیلومتر از جاده‌های استان یزد و 917 کیلومتر از مسیر ریلی استان یزد زیر پوشش خدمات تلفن همراه هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حوزه ارتباط دیتا نیز ظرفیت فعلی دیتا حدود 30 هزار پورت منصوبه است که بخشی از آن برای خطوط پرسرعت برای بانک‌ها موسسات استفاده می‌شود.

مقوم بیان کرد: 18 هزار و 769 پورت از دیتای استان یزد مشغول به کار است که از این تعداد حدود 14 هزار پورت اینترنت خانگی یا ADSL است.

وی افزود: شرکت‌های PAP در استان یزد نیز فعالیت خوبی دارند و اکنون 38 هزار و 300 پورت توسط این شرکت‌ها دایر شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد عنوان کرد: هم‌اکنون 859 بانک استان یزد به شبکه ارتباطی متصل هستند و پهنای باند خوبی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

مقوم با اشاره به فیبر نوری استان یزد اظهار داشت: 4 هزار و 810 کیلومتر فیبر نوری در استان یزد داریم که بخشی از آنها زیرساختی و برخی دیگر ارتباط دهنده مراکز مخابراتی و ... استان یزد است.

وی هم‌چنین با اشاره به خدمات ارائه شده در روستاهای استان یزد نیز یادآور شد: هم‌اکنون 1389 روستا دارای ارتباط تلفنی هستند و 67 هزار شماره تلفن ثابت در روستاها مشغول کار است، 156 دفتر ICT روستایی نیز در روستاهای استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

مقوم عنوان کرد: در مجموع 99 درصد جمعیت کل استان یزد دارای تلفن خانگی هستند که این جمعیت شامل 100 درصد جمعیت شهری و 96 درصد جمعیت روستایی است.

مقوم یادآور شد: سال گذشته پیش‌بینی دایری 19 هزار تلفن ثابت داشتیم که 20 هزار مورد آن راه‌اندازی شد.

وی هم‌چنین با اشاره به پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته ارتباطات عنوان کرد: 93 پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 83 میلیارد ریال در استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

مقوم اظهار داشت: این تعداد پروژه شامل تاسیس و توسعه سوئیچ، تاسیس کافوی نوری، اجرای شبکه کابل مسکن مهر، تاسیس BSC مرکز تلفن شهید صدوقی، تاسیس 24 سایت BTS تلفن همراه، تاسیس و توسعه اینترنت پرسرعت، توسعه زیرساخت داخل استانی و ... است.

وی، احداث و آماده‌سازی چهار باب ساختمان هم‌چنین اجرای 10 کیلومتر فیبر نوری و شبکه کابل برای تامین زیرساخت‌های مخابرات را از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته ارتباطات برشمرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد افزود: در سال گذشته 290 پروژه مخابراتی به ارزش بیش از 211 میلیارد و 800 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول