اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

جذب 100 درصدی اعتبارات بهینه‌سازی سوخت آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: اعتبارات بهینه‌سازی سوخت در بخش کشاورزی استان 100 درصد جذب شده است.

جذب 100 درصدی اعتبارات بهینه‌سازی سوخت آذربایجان‌غربی

حمید‌رضا اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اعتبار بهینه‌سازی سوخت طی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش کشاورزی استان تزریق شده است.

وی با اشاره به تعداد مرغداری‌های استان تصریح کرد: 162 مرغداری در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: در 190 واحد مرغداری که بهینه‌سازی سوخت در آن‌ها انجام گرفته است شاهد کاهش 30 تا 40 درصدی صرفه‌جویی سوخت هستیم.

اصغری به مدیریت در سیستم دامداری‌های استان اشاره کرد و گفت: در این واحدها برای بهینه‌سازی سوخت عایق‌کاری شده است.

وی تصریح کرد: به منظور مدیریت دام‌ها برای هر 25 رأس دام یک قوچ توسط این سازمان خریداری و در اختیار دامداری‌ها قرار داده شده است.

این مسئول اظهار داشت: این اقدام راندمان تولید مثل و دوقلو‌زایی را در دام‌ها افزایش می‌دهد.

اصغری درباره اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها در بخش کشاورزی افزود: یکی از سیاست‌های دولت در حمایت از تولیدکنندگان اعطای یارانه است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیست، افزود: با توجه به ماهیت و وقوع ریسک در این بخش نحوه اعطای یارانه نیز توجه خاصی را می‌طلبد.

این مسئول ادامه داد: بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در اقتصاد ایران نشان می‌دهد که این اقتصاد از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردارست و از آنجایی که یارانه‌ها به عنوان منابع عمومی مطرح است می‌تواند به هر صورتی هزینه شود.

اصغری گفت: لذا اختصاص یارانه‌ها باید به بخش‌های مختلف هدفمند باشد تا علاوه بر بهره‌مندی مستقیم و غیرمستقیم اقشار مختلف و حمایت اصولی از این بخش، از هدر رفتن منابع و سرمایه‌های ملی جلوگیری به عمل آمده و سبب توسعه پایدار کشاورزی ‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول