اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان:

بازار برازجان متناسب با جمعیت و وسعت این شهر نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان گفت: بازار برازجان متناسب با جمعیت و وسعت این شهر نیست.

بازار برازجان متناسب با جمعیت و وسعت این شهر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامحسین خسروی شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه طرح مشکلات اصناف مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های وابسته شهرستان دشتستان اظهار داشت: گستردگی فعالیت اصناف در شهرستان دشتستان سبب گستردگی مشکلات و نیازهایی است که باید با همکاری و تعامل مثبت و سازنده بین مسئولین حل شود.

وی افزود: مشارکت فعال و سازنده اصناف مختلف در شهرستان دشتستان به دلیل شناخت دقیق از این مشکلات و راهکارهای رفع آنها امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار دشتستان با تاکید بر آنکه چهره اصلی هر شهر در دید اول به بازار آن شهر بستگی دارد اذعان کرد: مشکل اصلی در بحث اصناف شهرستان دشتستان مشکلات و نابسامانی‌های موجود در بازار روز برازجان است که چهره و وضعیتی نامناسب و نامطلوب به شهر برازجان داده است.

خسروی تاکید کرد: در شهر برازجان بازار متناسب با نیاز شهر و جمعیت موجود وجود ندارد و همین میدانی که در شهر وجود دارد را نیز شلوغ و بی‌نظم کرده‌ایم که نارضایتی و شکایت شهروندان را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: مشکل موجود به شیوه‌های مدیریتی نامطلوب شهری برازجان در سال‌های طولانی برمی‌گردد که با برنامه‌ریزی مدون و منسجم باید برای برطرف شدن آن تلاش کنیم.

این مسئول تصریح کرد: اگر از ابتدا به جای تمرکز در یک مکان بازار روز برازجان را در چند نقطه مختلف مستقر کرده بودیم مشکلات فراوانی از قبیل مسائل ترافیکی، سد معبر، سوءاستفاده، مسائل بهداشتی و ... که در حال حاضر شاهد آن هستیم، وجود نداشت.

فرماندار دشتستان اظهار داشت: هر وقت اصناف و کسبه شهرستان دشتستان همکاری کنند ما آماده کمک به ایشان برای حل این مشکل و معضل هستیم و نیروی انتظامی که بالاترین مجری و تصمیم‌گیر در حوزه انتظامی است را مکلف می‌کنیم در این زمینه با شما همکاری کند و پشت سر شما بایستد.

خسروی تصریح کرد: مساله سد معبر به سه گروه اصناف، شهرداری و فرمانداری مرتبط است و این سه باید با همکاری و تعامل مطلوب آن را برطرف کنند.

وی افزود: شهرداری ضابط دارد و طبق قانون هر جا دست‌فروش دید باید وسایل آنها را جمع‌آوری کند و مغازه‌هایی که در بازار هستند و از محدوده خود خارج شده‌اند باید توسط صنف به آنها اخطار داده شود، اگر اهمیت ندادند به اماکن بگوید و در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب فرمانداری پیگیری‌های مکمل و لازم را باید انجام دهد.

خسروی با اشاره به ایجاد بازارچه خضر برای ساماندهی دست‌فروشان و معضل سد معبر گفت: همکاری همه مسئولین مربوط در قالب یک طرح برای حل این مسئله امری ضروری است که در شهرستان دشتستان آغاز خواهد شد.

فرماندار دشتستان با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: تمام مسئولان در هر رده و مسئولیتی برای تحقق این هدف باید کوشا باشند و اصناف وظیفه‌ای مهم در این راستا بر عهده دارند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول