اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته زن و با حضور 50 تولیدکننده

نمایشگاه توانمندی‌های بانوان اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام و منزلت زن و مادر نمایشگاه توانمندی بانوان استان اردبیل گشایش یافت.

نمایشگاه توانمندی‌های بانوان اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین گشایش این نمایشگاه که عصر امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برگزار شد، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اظهار داشت: زنان ما امروز از یک توان و قدرت فوق‌العاده در عرصه اجتماعی، فرهنگی و حتی علمی و سیاسی برخوردار هستند که پیش از پیروزی انقلاب بسیاری از این توانمندی‌ها مغفول مانده بود.

عباس دستباز تصریح کرد: بانوان ما اگر بتوانند این ظرفیت و توانمندی‌ها را به منصه ظهور برسانند به ارزشمندترین دستاورد در حوزه اقتصادی و تولیدات که همان خودکفایی است، دست یافته و روز به روز با رونق و جلای بیشتر این فعالیت‌ها پیگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز بدون هیچ محدودیتی زنان ما در حوزه کار و اشتغال ورود پیدا کردند و آزادانه و با کمترین دغدغه در عرصه سازندگی و تولید کشور فعال هستند.

این مسئول یکی از ظرفیت‌های خوب حضور بانوان در عرصه اجتماعی را اشتغال و رونق کارآفرینی بانوان اعلام کرد و ادامه داد: ما زمانی می‌توانیم به معیارها و شاخصه‌های خوداتکایی در تمام حوزه‌ها دست یابیم که هم در سنگر خانه و هم اجتماع ارزش‌هایی همچون قناعت، مصرف بهینه، صرفه‌جویی به ویژه از سوی بانوان مد نظر باشد.

در این برنامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بیشترین سهم کسب و کار خانگی را در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی متوجه بانوان دانست و اضافه کرد: از 20 هزار مجوز صادر شده در حوزه کسب و کار خانگی 80 درصد آن متعلق به بانوان است.

حسین منوری گفت: از 18 هزار مجوز صادر شده در ماه‌های اخیر 13 هزار مجوز متعلق به بانوان بوده که تسهیلات آن از سوی بانک‌ها در حال پرداخت است.

وی با قدردانی از حضور بانوان در رشته‌هایی همچون دوزندگی، فرشبافی، طلاسازی و جواهرات افزود: به همت اداره کل فنی و حرفه‌ای استان رشته طلا و جواهرسازی جدی گرفته شده و بیش از چهار هزار اشتغال در این حوزه برای بانوان دایر شده است.

نخستین نمایشگاه توانمندی بانوان استان اردبیل از امروز در 40 غرفه برای عرضه 50 نوع محصول تولیدی در 36 رشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل دایر شده و تا 28 اردیبهشت ماه علاقمندان می‌توانند از ساعت 15 تا 21 از آن بازدید کنند.

مادران شهید خلخال تجلیل شدند

به مناسبت گرامیداشت هفته زن و روز مادر از مادران شهدای گرانقدر خلخال تجلیل شد.

فرماندار خلخال در این مراسم دلجویی از خانواده شهدای والامقام را کوچکترین کار ممکن از سوی مسئولان در مقابل کار بزرگ مادران شهدا در تربیت فرزندان بزرگواری چون شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس دانست.

ذبیح‌الله عبداللهی افزود: زندگانی شهدای گرانقدر همواره باید الگو و سرمشق زندگانی نسل امروز و جوان جامعه بوده و بر همه مردم وظیفه است که حتی یک لحظه نیز از خانواده معظم شهدا غافل نشوند.

در این دیدارها مسئولان با دلجویی از مادران شهید و قرار گرفتن در جریان مسایل و مشکلات آنها با اهدای هدایایی از مقام مادران شهدای خلخال تجلیل کردند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول