اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیچ برنامه‌ای مهم‌تر از یادواره شهدا نیست

موسوی: مدیران برای ترویج فرهنگ شهدا پای کار بیایند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای مهم‌تر از یادواره‌های شهدا ‌نیست، گفت:‌ مدیران برای ترویج فرهنگ شهدا پای کار بیایند.

موسوی: مدیران برای ترویج فرهنگ شهدا پای کار بیایند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی برگزاری یادواره بزرگ سرداران و 600 شهید شهرستان بویراحمد و گرامیداشت یک‌هزار و 800 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برای تدارک چنین برنامه مهمی اظهار کرد: همه این پشت میزنشینی‌ها و پست و مقام‌ها به برکت خون شهیدان به‌دست آمده و هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن در این راه وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا افزود: همه ادارات باید بنیاد شهید را یاری کنند زیرا کار کردن برای ترویج فرهنگ شهدا تنها وظیفه این اداره‌کل نیست.

* از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ شهدا استفاده شود

وی ادامه داد: اقدام تحسین‌برانگیز بنیاد شهید این استان در تامین همه هزینه‌های برگزاری یادواره‌های شهدا بهانه‌ای‌ را برای همکاری نکردن با روند برگزاری یادواره‌های شهیدان این استان نگذاشته است.

موسوی بیان کرد: اکنون که هزینه‌های برگزاری یادواره سرداران و 600 شهید شهرستان بویراحمد آماده است، دیگر ادارات پای کار بیایند و به طرق متفاوت بنیاد شهید را در راه برگزاری این مناسبت فرهنگی بزرگ یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نقش رسانه‌ها را در کارهای فرهنگی بی‌بدیل خواند و گفت: باید کارهای تبلیغی و آماده‌سازی فضا را از مدت‌ها قبل شروع می‌کردید ولی اکنون هم خیلی دیر نشده که لازم است بنیاد شهید برای این مهم همکاری و تعامل لازم را با رسانه‌ها داشته باشد.

وی ترویج فرهنگ شهدا و هزینه در این باره را سرمایه ارزشمند دانست و تصریح کرد:‌ صرف برگزاری یک یادواره خیلی مهم نیست بلکه باید بیشتر به اثرگذاری و ماندگاری آن توجه کنیم که این مهم با مشارکت رسانه‌ها حاصل می‌شود.

موسوی با بیان اینکه اعتبار برگزاری یادواره‌ها در خود بنیاد شهید تامین شده، خواستار همکاری دیگر ادارات و نهادها در محتوابخشی به یادواره‌های شهدا در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

* بنیاد شهید در برگزاری یادواره‌های شهدای استان سنگ تمام گذاشته است

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: یادواره‌های شهدا یک کار فرهنگی بزرگ و اساسی است که در آن بشارت شهیدان گلگون‌کفن به جامعه اعلام می‌شود.

مرتضی رهنما بیان کرد: بدون شک چنین کارهایی اثربخشی زیادی در جامعه دارند که لازم است نگاهی ملی و آرمانی به این موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید انصاف داشت و گفت که اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در بحث یادواره‌های شهیدان سنگ تمام گذاشته و اکنون دارای تجارب عمیقی در این‌باره است.

رهنما برگزاری یادواره‌های بزگ شهداء ‌را در همه شهرستان‌های این استان تجربه‌ای ارزشمند خواند و تاکید کرد: باید برای چنین برنامه مهمی قبل، حین و بعد از اجرای آن برنامه‌ریزی دقیق و مؤثری داشته باشیم.

* فرصت یادواره‌های شهدا تکرار ناشدنی هستند

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یادواره‌های شهدا فرصتی تکرار نشدنی هستند که باید قدر آن را بدانیم و برای محتوابخشی و اثرگذاری آن از هیچ کوشش دریغ نکنیم.

وی با بیان اینکه کمک به برگزاری یادواره شهدا و تبلیغ و ترویج فرهنگ و مکتب شهدا کار کردن برای مدیرکل بنیاد شهید نیست، تصریح کرد: همه وجود ما مال شهداست و لازم است همه افراد، دستگاه‌ها، نهادها و مهم‌تر از همه رسانه‌ها به میدان بیایند و در تبلیغ این فرهنگ غنی بکوشند.

رهنما وجود تعامل مالی با رسانه ملی را ضروری دانست و تاکید کرد: البته در چنین موضوعی که حرف از شهید و شهادت است به هیچ وجه مسائل مالی مانع پوشش همه‌جانبه این مناسبت فرهنگی نخواهد شد.

وی اضافه کرد: صدا و سیما متعلق به شهداست و این نهاد تاکنون در این زمینه‌ها کم نگذاشته است.

* هزینه‌های مالی تامین شده، تنها به کمک فکری دیگر ادارات نیاز داریم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست که میزبانی سایر ادارات را بر عهده داشت، گفت: نگاه ما به مسائل مربوط به شهدا یک نگاه دستگاهی یا منطقه‌ای نیست بلکه ما با نگاهی ملی، شهید و شهادت را نماد شرف و عزت اسلام و انقلاب می‌دانیم.

علی امیری بیان کرد:‌ برگزاری یک یادواره شهدا را نمی‌توان عملکرد یک اداره خواند بلکه کار کردن برای فرهنگ شهید و شهادت رسالتی فرا دستگاهی و ملی است که همه ما باید وجود و امنیت خود را مدیون ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه و جنگ و خون شهیدان عزیز بدانیم.

این مسئول امور ایثارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه نیاز ما به دیگر دستگاه‌ها و نهادهای اداری نیاز فکری و محتوایی است و این بنیاد همه هزینه‌های برگزاری یادواره‌ها را تامین می‌کند.

وی یادآور شد: برگزاری این نشست به منظور کیفیت بخشی به روح معنوی این مراسم فرهنگی بوده که امید است منشا خیر و برکت شود.

* باید به کمک آثار شهدا به مقابله با جنگ نرم برویم

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج نیز در این نشست، یادواره شهدا را فرصت مناسبی برای ایجاد فضای معنوی در شهرها و روستاها دانست و گفت:‌ لازم است رویکرد برگزارکنندگان این یادواره رویکردی فرهنگی باشد.

حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان افزود: باید به کمک وصیتنامه‌ها و آثار شهدا به ‌ویژه در مسائلی چون حجاب و عفاف به مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازیم.

وی بیان کرد: استفاده مفید از وقت درنظرگرفته شده برای این یادواره‌ها و پرهیز از مقدمات، تشریفات و تعارفات اضافه امری لازم است که باید به آن توجه شود.

اندرزیان خاطرنشان کرد: این یادواره‌ها فرصت مناسبی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول