اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان:

فعالیت شوراها باید برای کمک به اقتصاد و آبادانی باشد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: فعالیت شوراها باید بر اساس کمک به اقتصاد و آبادانی شهرها و روستاها صورت گیرد.

فعالیت شوراها باید برای کمک به اقتصاد و آبادانی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالرضا دادبود ظهر امروز در همایش استانی شوراها در گرگان با بیان اینکه تغییر در شیوه مدیریت شهری و حرکت به سوی ایجاد شهرهای زیبا و دارای امکانات رفاهی مطلوب یک ضرورت محسوب می‎شود اظهار داشت: با توجه به جاذبه‎های گردشگری و تاریخی استان، ضرورت دارد اعضای شوراها در برنامه‎ریزی‎های خود، ساماندهی جاذبه‎های موجود و اتخاذ راهکار به خاطر ماندگاری بیش از پیش گردشگران در استان را فراهم کنند.

وی با اشاره به شناسایی منابع درآمدی جدید، تلاش برای جذب سرمایه‎گذار و ... خاطر نشان کرد: این فعالیت‎ها باید بر اساس آبادانی بیش از پیش شهرها و روستاهای استان و با هدف کمک به اقتصاد شهرها و روستاهای منطقه در دستور کار قرار بگیرد.

معاون عمرانی استاندار گلستان همچنین اضافه کرد: ما همه در برابر قانون و ابزارهای قانونی قرار داریم و از این‌رو باید در چارچوب ضوابط قانونی فعالیت کرده و نسبت به آنچه انجام می‎دهیم، پاسخگو باشیم.

دادبود اضافه کرد: اعضای شوراها، مشورت با نخبگان و صاحبنظران و استفاده از نظرات آنان در راستای توسعه و عمران شهر و روستاهای استان را به عنوان یک اقدام محوری باید مدنظر داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار گلستان اظهار داشت: تبادل تجربیات و استفاده از راهکارهای موفق دیگر شوراهای استان، در قالب بازدیدهای آموزشی یا جلسات مشترک، می‎تواند به عنوان راهکاری در راستای استفاده از تجربه‎های دیگران مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: مسئولان باید در خدمت مردم باشند و هر یک به سهم خود برای ایجاد زمینه‎های رشد، توسعه و بالندگی در محدوده‎های خاص خود فعالیت کنیم.

دادبود با بیان اینکه اعضای شوراها برخاسته از بطن جامعه هستند افزود: مسئولان نباید مردم را در فعالیت‎ها و اقدامات خود فراموش کنند، ضمن آنکه باید اطلاع‎رسانی عملکرد و تلاش در راستای جلب مشارکت آنان، برگزاری جلسات دوره‎ای در محلات، اختصاص وقت‎های مشخص به ملاقات‎های مردمی و ... را مدنظر داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: معمولا در کنار مسئولیت‎ها، محدودیت‎هایی همچون اعتبارات و اختیارات وجود دارد که باید با اعمال صحیح مسئولیت‎ها، محدودیت‎ها را رفع کرد.

وی تصریح کرد: با افزایش نسبی سطح تحصیلات جامعه، تغییر در شیوه زندگی مردم، دگرگون شدن نیازها و ... دیگر اداره شهر و روستاها با روش‎های سنتی گذشته امکان‌پذیر نمی‌باشد.

دادبود با بیان اینکه مسئولان از حاشیه رفتن و به حاشیه کشاندن پرهیز کنند گفت: اختلاف سلیقه در بین اعضای شوراها امری عادی و نشانه تضارب آرا است، ولی زمانی که این اختلاف سلیقه‎ها به درگیری‎های شخصی و ایجاد حاشیه تبدیل شود، مضر برای خدمت‎رسانی به مردم می‎باشد که باید به شدت از آن دوری جست.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول