اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه تبریز

سیزدهمین همایش ملی مهندسی «سطح » آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: سیزدهمین همایش ملی مهندسی «سطح» از امروز به مدت سه روز در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

سیزدهمین همایش ملی مهندسی «سطح » آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، میرقاسم حسینی دبیر اجرایی سیزدهمین سمینار ملی مهندسی «سطح» در مراسم آغاز به کار این همایش با بیان اینکه امروزه مهندسی سطح جزو تکنولوژی‌های برتر جهان است، گفت: این علم اکنون در علوم و مهندسی در صنایع زیر‌ساختاری چون نیروگاه‌ها و انرژی اتمی و صنایع هوایی کاربرد ویژه‌ای دارند.

وی، همایش ملی مهندسی سطح را نمادی حقیقی از ارتباط نزدیک دانشگاه به‌عنوان مراکز تولید علم و صنایع به ‌عنوان مراکز تولید ثروت در کشور عنوان کرد و افزود: بدون شک، هر یک از این دو بخش نقش اساسی در تحولات و پیشرفت‌های علمی و اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: ایجاد ساختارها و منابع علمی لازم برای دستیابی به چشم‌انداز تدوین شده برای برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها در سطح ملی که با کوشش فراوان و دقت لازم در حال پدید آمدن است این امکان را فراهم خواهد کرد که از طریق دانش‌افزایی و اصطکاک‌دهی بیشتر صنعت و دانشگاه موجب ارتقای فناوری و ثروت در بخش‌های صنعتی شود.

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه 200 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این سمینار ارسال شده است، گفت: از این تعداد 75 مقاله به صورت سخنرانی و 100 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی گفت: موضوع مقالات پذیرش‌شده، بیش از 50 مقاله مربوط به آخرین پیشرفت‌های علمی در زمینه فرایندهای آبکاری و 100 مقاله در خصوص سایر زمینه‌های مهندسی سطح نظیر پاشش حرارتی، سایش و تریبولوژی، خوردگی و اکسایش، سختکاری سطوح، پوشش‌های پلیمری، لایه‌های نازک و فیزیک سطح است.

حسینی یادآور شد: با توجه به رشد روزافزون فناوری نانو در کشور، از میان مقالات پذیرش‌شده، حدود 50 مقاله نیز مرتبط با کاربرد فناوری‌های نانو در آبکاری و مهندسی سطح است.

وی، آبکاری الکتریکی و الکترولس، پوشش‌کاری پاششی، رسوب فیزیکی و شیمیایی بخار، غوطه‌وری گرم و پوشش‌کاری در فاز مذاب و جامد، پوشش‌کاری تبدیلی، عملیات سطحی، پوشش های نفوذی، لایه‌های نازک و فیزیک سطح، فناوری نانو در مهندسی سطح و پوشش‌کاری، ایمنی، بهداشت و جنبه‌های زیست‌محیطی در صنایع آبکاری و مهندسی سطح، ارزیابی و بررسی کیفیت سطوح، سایش، تریبولوژی و مکانیک تماس، روش‌های نوین آنالیز سطوح را از جمله محورهای اصلی این سمینار عنوان کرد.

حسینی گفت: در طول برگزاری این دو همایش کارگاه‌ آموزشی، یک نمایشگاه تخصصی مهندسی سطح  برگزار و همچنین سخنرانی‌های کلیدی توسط محققان برجسته از داخل و خارج کشور ارائه خواهد شد.

سیزدهمین سمینار ملی مهندسی «سطح» از 24 تا 26 اردیبهشت‌ماه به میزبانی دانشگاه  تبریز به صورت مشترک توسط گروه مهندسی مواد دانشکده فنی و مهندسی مکانیک و گروه شیمی فیزیک دانشکده شیمی این دانشگاه و با همکاری انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول