اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز خبر داد

اجرای طرح‌هایی برای جذب گردشگر خارجی به البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: با توجه به وجود جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری در این استان، طرح جذب توریست خارجی به البرز اجرا می‌شود.

اجرای طرح‌هایی برای جذب گردشگر خارجی به البرز

محمدرضا پوینده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در اقتصاد امروز دنیا یکی از حوزه‌های اصلی درآمدزایی ملی مربوط به گردشگری است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای دنیا امروز با استفاده از درآمدهای حاصل شده از حوزه توریستی و گردشگری کشور خود را اداره می‌کنند و با برنامه‌ریزی کلان موفقیت‌های بسیاری نیز در این زمینه کسب کرده‌اند.

* لزوم بهره‌گیری از جاذبه‌های توریستی استان البرز

این مسئول در ادامه با اشاره به جاذبه‌های توریستی استان البرز گفت: استان فوق در موقعیتی قرار گرفته است که از نظر بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی، باستانی، تاریخی و مذهبی دارای موقعیت بسیار خوبی است.

پوینده تصریح کرد: از سوی دیگر استان البرز از نظر جغرافیایی چند استان مهم در مرکز، شمال و شمال‌غربی کشور را به هم متصل کرده و از این نظر نیز دارای موقعیت ممتازی است.

وی افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته اقدامات اساسی و زیربنایی برای استفاده مناسب از جاذبه‌های توریستی استان در حوزه‌های مختلف طبیعی، باستانی، تاریخی و مذهبی صورت نگرفته است که برای رفع این کاستی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان طرح‌های متعددی را در دست اجرا دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌ها مربوط به جذب گردشگر خارجی است که در این راستا روز گذشته نخستین تور بین‌المللی البرزگردی با حضور مقامات رسمی بیش از 40 کشور دنیا برگزار شد.

وی با ابراز رضایت از برگزاری این تور اظهار داشت: مقامات کشورهای حاضر در این سفر یک روزه ابراز تمایل کردند تا با ارائه تسهیلاتی، شرایط حضور افراد کشور خود در ایران و بازدید از این جاذبه‌ها را فراهم کنند.

پوینده در پایان تاکید کرد: با اجرای طرح‌هایی که در حوزه جذب گردشگر داخلی و خارجی پیش روی داریم، امیدواریم که استان البرز بتواند جایگاه اصلی خود را در صنعت توریسم به دست آورد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول