به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدرضا سلیمانی ظهر امروز در دوره آموزشی کارآفرینی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد مازندران که به میزبانی کانون ایثار و شهادت مازندران برگزار شد، گفت: فرهنگ هر جامعه، روح، کالبد و نفس جامعه را معرفی میکند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه فرهنگ اساس کار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: ابزار کار فرهنگ، کالای اقتصادی است و از طریق تولید اقتصادی میتواند فرهنگ جامعه را منتشر کرد.
سلیمانی افزود: جهت تقویت ملی باید از تولید عناصر فرهنگی گذشته که مثبت است استفاده کرد و تولیدات جدید فرهنگی را باید بروز ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: برنامهریزی کارآفرینی فرهنگی دارای سه مرحله کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت است.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برنامهریزی فرهنگی دارای سه سطح عالی، میانه و ساده است، افزود: برنامهریزی فرهنگی میتواند برای افراد خاص و عام باشد و تاثیرگذاری فرهنگی عادی یا راهبردی دارد.
سلیمانی گفت: اینترنت پاک در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد میتواند افراد را جذب و پرورش دهد و استراتژی جدید باعث ایجاد بستر نو و ایده تازه برای جذب افراد در فرهنگ اسلام است.
وی اذعان داشت: برنامهریزی فرهنگی از دیدگاه جامعهشناسی روابط اجتماعی موثر و متقابل دارد و مورد برنامهریزی فرهنگی یک فرهنگ خاص، اینکه در چه زمان و در چه مکان اجرا میشود اهمیت دارد.
انتهای پیام/ن20/چ3000