اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

توسط یک قاری بین‌المللی مطرح شد

انتظار قاری مصری را از قاریان ایرانی دارند/ بر خلاف مصری‌ها قاری ایرانی دغدغه معیشتی دارد

خبرگزاری فارس: یک قاری بین‌المللی با ابراز نگرانی از وضع معیشتی اهالی قرآن گفت: انتظار قاری مصری را از قاریان ایرانی دارند در حالی که او مانند قاری ایرانی، دغدغه شغل و مسکن ندارد و حرفه او تلاوت قرآن است.

انتظار قاری مصری را از قاریان ایرانی دارند/ بر خلاف مصری‌ها قاری ایرانی دغدغه معیشتی دارد

«مسعود سیاح‌گرجی» استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به وجود بودجه قرآنی کافی در کشور گفت: این بودجه بقدری است که می‌شود با استفاده از آن کار پنج سال را در یک سال انجام داد؛ اما با وجود منابع مالی کافی بیشتر اهالی قرآن وضع معیشتی خوبی ندارند؛ این در حالی است که در صدر اسلام هم قاریان و حافظان قرآن کریم حقوق معینی از بیت‌المال می‌گرفتند.

دارنده مقام نخست مسابقات بین‌المللی کشور مالزی با اشاره به اینکه در کشور مصر قاری قرآن شغلش فقط قرائت قرآن است و هیچ دغدغه دیگری ندارد در حالی که در ایران بیشتر اهالی قرآن مشکل بیمه، مسکن و زندگی روزمره دارند و توقعات هم از آنها بسیار بالاست، افزود: با توجه به شرایط فعلی نباید قاریان ایران را با قاریان مصر قیاس کرد.

وی با انتقاد از بکارگیری افراد غیرمتخصص در رأس امور قرآنی کشور اظهار داشت: بیشتر دست‌اندرکاران امر قرآن در کشور از اهالی قرآن نیستند و حتی در تصمیم‌گیری‌ها از اهالی قرآن نظری هم نمی‌خواهند؛ فقط گاهی به صورت نمادین بحث‌هایی مطرح شده است،  ولی به نظرات ما عمل نمی‌کنند.

سیاح گرجی با اشاره به اینکه امور قرآنی باید در دست اهالی قرآن و جوانان باشد، گفت: اگر بودجه قرآنی در اختیار چند حافظ و قاری قرآن قرار گرفته شود و با وجود نظارت دقیق و حسابرسی‌های کارشناسانه، ظرف مدت کوتاهی شاهد تحولی عظیم در کشور خواهیم بود.

وی همچنین درباره نتیجه‌دهی فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: کارهای در دست انجام توسط دست‌اندرکاران بازدهی کافی و لازم را نداشته و بیشتر قاریان و حافظان از بین داوطلبان هیئت‌های مردمی بیرون می‌آیند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول