اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

قضاوت درست حافظ وجاهت نظام است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: قضاوت درست وجاهت نظام را حفظ می‌کند.

قضاوت درست حافظ وجاهت نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان با بیان اینکه مسئله قضا در اسلام دارای اهمیت بسیاری است، اظهار داشت: جان، مال، آبرو و امنیت مردم در گرو توجه به این مسئله مهم است که از این نظر دین مبین اسلام به عنوان یگانه دین مترقی و کامل بر موضوع قضاوت و حساسیت آن بسیار تأکید دارد.

وی اجرای حق و عدالت را از عسل شیرین‌تر خواند و افزود: اگر مجریان عدالت سر سوزنی از اجرای اصل اساسی عدالت غفلت کنند مجازات سنگینی را به جان خریده‌اند.

امام جمعه همدان تأکید کرد: البته یک ساعت اجرای عدالت از سوی مجریان نیز از نظر خداوند متعال از 70 سال عبادت بهتر است که همین امر نشان از اهمیت موضوع قضاوت و عدالت دارد.

به گفته وی دین مبین اسلام از یک سو سخت‌گیری‌هایی را برای مجری عدالت در نظر گرفته تا نسبت به این موضوع حساس و دقیق باشد و از سوی دیگر پاداش بالایی برای افراد دارای صلاحیت و اهلیت در منصب قضاوت پیش‌بینی کرده که بسیار جای توجه دارد.

محمدی تأکید کرد: شغل قضاوت برای کسانی که اهلیت دارند واجب کفایی است و بنده فکر می‌کنم برای خیلی‌ها نیز واجب عینی است.

وی در ادامه سخنانش گفت: افراد زیادی در حوزه علمیه قم از نظر علم و تقوا از ما موفق‌تر هستند اما خودشان را کنار کشیده‌اند و به همین دلیل ممکن است کسانی از روی لاعلاجی مسئولیت برخی مناصب را بر عهده گیرند که شاید شرایط لازم را نیز نداشته باشند پس باید در هر کاری افراد کاردان، متعهد و متخصص وارد شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شغل قضاوت دارای حساسیت بالایی است، تأکید کرد: وقوع مشکلات احتمالی در این شغل ممکن است وجاهت نظام را زیر سؤال ببرد پس باید دقیق و هوشیار بود.

وی افزود: کسانی که در مسئولیت قضاوت هستند باید دو نکته را مدنظر داشته باشند نخست اینکه حق را به حق‌دار برسانند و دوم آنکه با قضاوت درست خود وجاهت نظام را حفظ کنند.

محمدی در بخش پایانی سخنانش یکی از آفت‌های جامعه را عدم حضور افراد صالح در دادگاه برای دادن شهادت دانست و بیان کرد: همه باید مسئولیت‌پذیر بوده و در راستای احقاق حق تلاش کنیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول