اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد؛

شرط غیر منصفانه اعطای مدرک استادی به حافظان قرآن

خبرگزاری فارس: یک حافظ ممتاز قرآن کریم با اشاره به شرایط اعطای مدرک استادی به حافظان گفت: شرط 10 سال سابقه تدریس قرآن، برای اعطای این مدرک غیرمنصفانه است.

شرط غیر منصفانه اعطای مدرک استادی به حافظان قرآن

«حسن زرنوشه فراهانی» حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی فارس «توانا»، در رابطه با مسائل مربوط به آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم اظهار داشت: کیفیت این آزمون بر اساس تجربه شخصی خودم، خوب و مدرک آن دارای جایگاه حقوقی مناسب است.

*داشتن 10سال سابقه تدریس برای کسب درجه استادی ناعادلانه است

وی با بیان اینکه با نظر برخی از حافظان قرآن کریم،  مبنی بر دشواری این آزمون مخالفم گفت: این مدرک معادل مدارک عالیه دانشگاهی است و آزمون آن نیز طبعاًباید مشکل باشد که تاکنون نیز اینگونه بوده است.

زرنوشه در ادامه،با انتقاد از برخی شرایط موجود درباره اعطای مدرک این آزمون افزود: شرط سازمان دارالقرآن‌الکریم در رابطه دریافت مدرک سطح استادی این آزمون، مبنی بر اینکه هر شخصی باید از 10 سال سابقه تدریس قرآن برخوردار باشد، گفت: برخی از حافظان با وجود سابقه اندک، افرادی موفق را تربیت کرده‌اند و این شرط منصفانه نیست.

 وی سایر شرایط این آزمون، مانند تسلط حافظان بر تفسیر، حفظ کل و مفردات قرآن را قابل قبول و منطقی دانست و خواستار تجدیدنظر در شرط 10 سال سابقه تدریس شد.

*آموزش و پرورش اساتید حفظ قرآن را استخدام کند

این حافظ قرآن در ادامه، درباره بهترین استفاده از اساتید حفظ قرآن اظهار داشت: مهم‌ترین استفاده از آنها، استخدام در آموزش و پرورش است؛ چرا که آموزش و پرورش حلقه مفقوده نیل به مطالبه رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است و با توجه به اینکه این نهاد مسئولیت سنگینی برعهده دارد تاکنون در تربیت حافظان و جذب نیروی آموزش حرفه‌ای موفق نبوده است.

*برنامه‌ریزان حفظ خود حافظ قرآن نیستند

زرنوشه مهم‌ترین بهره‌گیری از اساتید را در زمینه برنامه‌ریزی، تعیین اهداف و تعیین راهکارها برای رسیدن به آن اهداف دانست و افزود: متأسفانه اغلب برنامه‌ریزان حفظ قرآن در کشور، خود حافظ قرآن نیستند.

این حافظ قرآن همچنین با تشکر از مساعی فراوان مسئولان در تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب گفت: در این زمینه باید از تجربیات مؤسساتی مانند جامعة‌القرآن که تاکنون در زمینه تربیت حافظان بین‌المللی کشور موفق عمل کرده‌اند استفاده بهینه شود.

زرنوشه همچنین در رابطه به اختلافات اساتید حفظ، درباره مدت زمان و کیفیت آموزش حفظ قرآن کریم خاطر نشان کرد: اساتید در سبک آموزش اختلاف چندانی با یکدیگر ندارند؛ بلکه اغلب اختلاف درباره مدت زمان مناسب برای حفظ قرآن است که برخی موافق حفظ کوتاه مدت و برخی نیز با آن مخالفند.

 انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول