اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

رد کاهش غنای علمی آزمون اعطای مدرک حفظ از سوی معاون سازمان دارالقرآن‌الکریم

خبرگزاری فارس: معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم با رد موضوع کاهش غنای علمی آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم گفت: داشتن سابقه تدریس برای مدعیان استادی حفظ معقول و ضروری است.

رد کاهش غنای علمی آزمون اعطای مدرک حفظ از سوی معاون سازمان دارالقرآن‌الکریم

«مهدی بحرالعلوم»، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، در رابطه با نظر برخی حافظان قرآن مبنی بر کاهش غنای علمی آزمون اعطای مدرک به حافظان در سال‌های اخیر، گفت: ضوابط مرتبط با این آزمون را یک شورای هفت‌نفره متشکل از 6 دستگاه فرهنگی  و حافظان سطح اول کشور مانند شهریار پرهیزگار، امیر آقایی، محمد حاج‌ابوالقاسم و همچنین قاریان برجسته‌ای مانند مهدی قره‌شیخلو و مهدی سیف تنظیم می‌کند.

* کاهش غنای علمی آزمون اعطای مدرک به حافظان را قبول ندارم

وی درباره سطح سوالات، منابع آزمون و نصاب قبولی نیز با اشاره به اینکه تمام این موارد در شورای مذکور تصویب می‌شود، گفت: سازمان دارالقرآن‌الکریم مجری این مصوبات است.

بحرالعلوم در ادامه افزود: طی سال‌های گذشته، انتقاداتی از سنگین بودن آزمون دریافت می‌کردیم که منجر به بازخورد منفی می‌شد؛ سال گذشته به دنبال مطرح شدن این انتقاد در شورا و عدم پذیرش تسهیل در سطح آزمون، تغییراتی در آن بوجود آمد که با سطح سوالات ارتباطی نداشت و مربوط به نوع طراحی سوالات و کاهش مقدار یکی از منابع آزمون است.

*مدعی استادی حفظ قرآن، حتماً باید دارای سابقه تدریس باشد

معاون سازمان دارالقرآن‌الکریم در رابطه با اظهار برخی حافظان در رابطه با غیرمنصفانه بودن شرط آزمون اعطای مدرک استادی و داشتن سابقه 10 سال تدریس برای آن اظهار داشت: در این آزمون کلیات، توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و جزئیات توسط شورای هفت نفره تصویب می‌شود و ما ضابط اجرایی هستیم. 

بحرالعلوم با تأکید بر اینکه باید توانمندی استاد به اثبات برسد و این نیازمند مدت قابل ملاحظه‌ای از  تدریس است، افزود: این مهم در سال‌های اندک میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول