اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان بسیج سازندگی صورت گرفت

2900 گروه جهادی به مناطق روستایی اعزام شدند

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور گفت:‌در سال گذشته دو هزار و 919 گروه جهادی به روستاهای محروم کشور برای انجام خدمات مختلف اعزام شدند.

2900 گروه جهادی به مناطق روستایی اعزام شدند

سرهنگ ناصر فصیح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی در سال 90 با همکاری دیگر دستگاه‌ها، سازمان‌ها، استانداران و فرمانداران و اقشار مختلف بسیج اقدامات و فعالیت‌های بسیاری را در راه عمران و آبادانی کشور انجام داده است.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به برخی از خدمات این سازمان در کشور افزود: در سال گذشته 12 هزار و 103 مدرسه در کشور بهسازی، مرمت و زیباسازی شدند.

وی گفت:‌ این تعداد مدرسه با همکاری سازمان نوسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش‌آموزی و بسیج محلات بهسازی، زیباسازی و یا مرمت شدند.

فصیح ادامه داد: چهار هزار و 100 پروژه از جمله مدارس کوچک، خانه بهداشت، خانه نیازمندان و مرمت و بازسازی مساجد نیز از سرفصل خدمات عمران و آبادانی در روستاها از سوی این سازمان و با همکاری سازمان بسیج مهندسین، بسیج دانشجویی و محلات در سال گذشته انجام شده است.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی در ترویج فرهنگ  و روحیه بسیجی ابراز داشت:  اعزام دو هزار و 919 گروه جهادی دانشجویی و محلات با همکاری وزارت علوم و دیگر ادارات و نهادهای دولتی، بسیج دانشجویی، محلات و مساجد از دیگر اقدامات مهم این سازمان بوده است.

وی بیان داشت: فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی اعزامی به روستاهای محروم بوده است.

این مسئول کشوری سازمان بسیج تصریح کرد: 69 هزار و 312 نفر به‌واسطه فعالیت‌های مختلف این سازمان در روستاها صاحب شغل موقت شدند.

فصیح ادامه داد: این افراد در اموری چون صیانت از جنگل، امور حفاظتی، مراقبتی، طرح‌های مختلف اجتماعی، سرشماری‌ها و دیگر موارد اشتغال موقت شدند.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور اردوهای هجرت بسیج سازندگی را الگوی موفق به‌کارگیری جوانان در عرصه‌های سازندگی، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی خواند و تاکید کرد:‌باید برای نهادینه شدن این فرهنگ بیشتر از این‌ها کار کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول