اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور:

هیچ خدشه‎ای به استقلال مدارس اهل سنت وارد نمی‎شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: مرز بین نظارت و دخالت در مدارس علوم دینی اهل سنت در عمل کاملاً نمایان شده و به هیچ عنوان در استقلال این مدارس خدشه‎ای وارد نمی‌آید.

هیچ خدشه‎ای به استقلال مدارس اهل سنت وارد نمی‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت‎الاسلام محمدصادق عرب‎نیا در نخستین مراسم اعطای مجوز تدریس مدرسین علوم دینی اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان در گرگان اظهار داشت: نظام آموزشی مدارس باید به گونه‎ای متحول شود که بتواند با استفاده از علوم و فنون نوین جوابگوی تمامی مشکلات، شبهات و سئوالات فقهی، فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد.

وی ادامه داد: با توجه به آموزه‎های اسلامی که از سیره نبی مکرم اسلام (ص)گرفته شده به روز بودن، توجه به نیاز و مصلحت جامعه و ابتکار عمل در تدریس باید مورد اهتمام ویژه مدرسان قرار گیرد.

عرب‎نیا با تاکید بر اینکه خروجی برنامه‎ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت باید پاسخگوی نیازهای امروزی جامعه اهل سنت باشد افزود: در عصر حاضر با توجه به افزایش تهاجمات فرهنگی و اجتماعی دشمنان و مشکلات جامعه، برنامه‎ریزی‎های اساسی برای مصون نگه داشتن نسل امروز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

دبیر شورای برنامه‎ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور از برنامه‎ریزی‎های کلان این شورا برای مدارس خبر داد و گفت: سطح‎بندی اساتید و مدرسان مدارس دینی با توجه به تحقیقات انجام شده تصویب و اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 مدرس اهل سنت در سطح کشور در سطوح مختلف همچون تدریس مقدماتی، سطوح یک و دو مشغول به فعالیت هستند که پیشتر آمار دقیقی از تعداد آنها وجود نداشت.

عرب‎نیا ادامه داد: برنامه ارتقای سطح مدیران و مدرسان و رتبه‎بندی آنها با توجه به اظهارات خودشان و واقعیت‎های موجود در استان‎ها صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل 500 پرونده برای اساتید و مدرسان اهل سنت گلستان تصریح کرد: این سطح‎بندی‎ها با توجه به مقررات و ضوابط شورای برنامه‎ریزی و تائید دو نفر از بزرگان اهل سنت انجام شده است.

عرب‎نیا اضافه کرد: احکام موقت تدریس تا سه سال قابل تمدید بوده و فقط مشمول اساتید و مدرسینی می‎شود که در حال تدریس در مدارس علوم دینی باشند.

دبیر شورای برنامه‎ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، اعزام اساتید و طلاب اهل سنت به سرزمین وحی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این حرکت معنوی از برنامه‎های تاثیرگذار دبیرخانه بود که از دو سال گذشته آغاز شده است.

وی، افزود: در سال 1390 حدود 400 نفر از اساتید و طلاب مدارس در قالب چهار کاروان به این سفر اعزام شدند و امسال نیز در این راستا با دو برابر شدن این سهمیه 800 نفر در قالب هفت کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

عرب‎نیا با بیان اینکه آزمون تعیین سطح روحانیون در خرداد ماه سال جاری انجام می‎شود گفت: این امر به صورت جدی توسط دبیرخانه شورا در حال پیگیری است تا اساتید و طلاب از مدارک معتبر و رسمی برخوردار شوند.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی برای اعطای مجوز به مؤسسات قرآنی مجالس نور و حفظ و قرائت نور انجام داده که با تعامل مناسبی که دفاتر نمایندگی ولی‎فقیه در استان‎ها نشان می‎دهند از این خدمات نیز بهره‎مند می‌شوند.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول