اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

دولت هر 23 روز یک سفر استانی داشته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: دولت هر 23 روز یک سفر استانی داشته که این مصوبات موجب شکوفایی و رونق بخش‌های مختلف کشور شده است.

دولت هر 23 روز یک سفر استانی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هوشنگ عشایری صبح امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه پاسداشت یکصدمین سفر استانی هیئت دولت که در بوستان آزادی شیراز برگزار شده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اختصاص 10 میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه ملی شهر شیراز، اختصاص 12 میلیارد ریال در سال‌های 86 و 87 برای تهیه طرح‌های جامع 25 شهر این استان، اختصاص 500 میلیارد ریال از محل فروش اوراق مشارکت برای احیای بافت فرسوده شهرهای فارس در سال 86، از جمله مصوبات سفرهای هیئت دولت به فارس بوده که اجرایی شده است.

وی افزود: همچنین تامین زمین طرح مسکن مهر شیراز در اراضی شمال غرب شهر جدید صدرا با تعیین میزان نیاز شهرک دانشگاهی و 30 هکتار زمین از محل 500 هکتار زمین مهر با قیمت منطقه‌ای برای اجرای طرح‌های حافظیه و توسعه حرم احمدبن موسی(ع)، تامین اعتبار لازم به منظور خرید زمین برای اجرای پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای فاقد زمین دولتی با اولویت شهرهای نورآباد، جهرم، مرودشت، کازرون و امام شهر نیز از دیگر این پروژه‌ها بوده است.

این مسئول در ادامه تکمیل یک‌هزار واحد مسکونی استیجاری مشارکتی در سال‌های 1386 و 1387 و ... از جمله شاخص‌ترین مصوبات حوزه مسکن و شهرسازی این استان برشمرد که در سفرهای استانی رئیس جمهور به فارس به صورت کامل انجام شده است.

عشایری تصریح کرد: اجرای طرح آزادراه شیراز ـ اصفهان، تبدیل راه اصلی جهرم ـ لار ـ بندرعباس به بزرگراه، برخورداری 70 درصد روستاهای بالای 100 خانوار از راه روستائی مناسب، تامین روشنائی و ایمن‌سازی و احداث رینگ فشار متوسط، تبدیل راه اصلی سورمق ـ اقلید ـ یاسوج به بزرگراه، از جمله مصوبات این سفرها بوده که در حال اجرا هستند.

این مسئول همچنین احداث محور اصلی هنگام ـ جاده عسلویه (آغار - دالان) با مشارکت وزارت نفت، احداث بزرگراه سه راهی فسا ـ استهبان ـ نی ریز ـ قطرویه با مشارکت وزارت نفت، بزرگراه شیراز ـ فیروزآباد ـ جم، احداث پنج تقاطع غیر هم‌سطح در استان فارس، احداث تمام راه‌های روستائی با جمعیت حداقل 20 خانوار و کمربندی شیراز را نیز از جمله مصوباتی برشمرد که در بخش راه در سفرهای رئیس جمهور به این استان در نظر گرفته شده است و هم‌اکنون در حال اجرا هستند.

عشایری با بیان این که مردم در این نمایشگاه از جزئیات این پروژه‌ها خبردار می‌شوند ابراز داشت: در نمایشگاه زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان فارس با محوریت اداره‌کل راه و شهرسازی حضوری فعال دارند و به ارائه خدماتی می‌پردازند و هم‌چنین اطلاع‌رسانی‌هایی نیز صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دولت هر 23 روز یک سفر استانی داشته، طبیعی است که مصوبات بسیاری را در تمام استان‌ها داشته باشد که این مصوبات موجب شکوفایی و رونق بخش‌های مختلف کشور شده است.

عشایری تصریح کرد: در بخش‌های راه، مسکن و شهرسازی نیز در استان فارس مصوبات فراوانی را داشته‌ایم که این مصوبات یا به اجرا رسیده‌اند و یا با جدیت پیگیری می‌شود چرا که معتقدیم این مصوبات موجب شتاب‌گیری روند توسعه این استان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس بیان کرد: دولت در 99 سفر گذشته به استان‌های کشور 20 هزار مصوبه را به تصویب رساند و رویکرد آن این است که تا پایان دولت دهم تمام پروژه‌ها و مصوبات استانی به اتمام رسد.

به گزارش فارس، در این نمایشگاه که تا فردا یک‌شنبه 24 اردیبهشت ماه جاری ادامه می‌یابد، شاخص‌ترین مصوباتی که در سفرهای استانی انجام شده و همچنین وضعیت این مصوبات در حال اطلاع‌رسانی است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول