اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

دولت هر 23 روز یک سفر استانی داشته است

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: در طول دولت نهم و دهم هر 23 روز یک سفر استانی انجام شده است.

دولت هر 23 روز یک سفر استانی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه دیدار مدیران و مسئولان اجرایی استان قم با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به انجام یکصدمین سفر استانی هیئت دولت اظهار داشت: سفرهای استانی حرکتی والا و اندیشه‌ای بدیع بود که با هدف‌گیری مشخص و در قالب برنامه‌ای مدون آغاز شد.

وی اظهار داشت: سفرهای استانی موجب تحرک وسیع در بدنه اجرایی کشور شد و گام‌های بلندی در راستای اجرای عدالت، کاهش فاصله مردم و مسئولان، کاهش فقر مناطق کم برخوردار، افزایش انسجام ملی و سرمایه اجتماعی، رشد و شکوفایی استعدادها و ایجاد نشاط، تحرک و امید در جامعه برداشته شد.

استاندار قم از دیگر آثار سفرهای استانی را حرکت در راستای توسعه کشور و امکان نظارت نزدیک و ارزیابی دقیق فعالیت‌ها و عملکرد مسئولان دانست و با بیان اینکه در طول دولت نهم و دهم هر 23 روز یک سفر استانی انجام شده است، تصریح کرد: هیئت دولت در سفرهای استانی از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های مردم آشنا شده و اقدامات مثبت و موثری برای برطرف کردن آنها انجام شده است.

وی با اشاره به انجام سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان قم، انجام این سفرها را نقطه عطفی برای رشد و توسعه و عمران و آبادانی قم عنوان کرد و گفت: در همین راستا طی دو سال گذشته سفر به بخش‌ها و روستاهای استان و بازدید از مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر قم در دستور کار قرار گرفت.

موسی‌پور بیان داشت: در استان قم طی دو سال گذشته با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت خدمتگزار و همت و تلاش مجموعه مدیران استان، اقدامات خوبی در راستای رفع محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌ها انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برخی پیشرفت‌های چشمگیر استان قم در بخش‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: در بخش کشاورزی با وجود محدودیت‌های منابع آبی و خاکی، استان قم جایگاه خوبی در عرصه تولیدات دامی و کشاورزی کسب کرده است.

استاندار قم با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه کشاورزی در سال جاری و تخصیص اعتبارت لازم برای توسعه و رونق این بخش، خاطرنشان کرد: در این کارگروه برنامه‌ها در راستای تغییر اصلاح کشت، توسعه دامداری، مرغداری و باغداری، کشت گیاهان دارویی و پرورش آبزیان به خوبی سامان یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش صنعت و معدن استان قم طی سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، از فعالیت حدود دو هزار واحد صنعتی در استان با 40 هزار اشتغال خبر داد و گفت: در استان قم کارخانجات بزرگی همچون فولاد و سیمان راه‌اندازی شده و رتبه استان به لحاظ صنعتی سه پله صعود کرده است.

موسی‌پور یکی دیگر از موفقیت‌های استان را در بخش مسکن مهر دانست و گفت: طی دو سال گذشته استان قم رتبه اول کشوری را در بخش مسکن مهر از آن خود کرده است و تاکنون 13 هزار و 200 واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شده و به زودی چهار هزار واحد دیگر نیز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی همچنین اجرای پروژه‌های فرودگاه قم، قطار سریع السیر قم ـ تهران، مترو و منوریل، تالار و کتابخانه مرکزی شهر قم و ده‌ها پروژه دیگر در بخش‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی را از جمله اقدامات و موفقیت‌هایی دانست که با همت و تلاش مضاعف مسئولان استان به انجام رسیده است.

استاندار قم در پایان با بیان اینکه تاکنون اقدامات بسیاری برای رشد و توسعه و پیشرفت قم به انجام رسیده و اجرای خدمات و پروژه‌ها پرشتاب و با جدیت پیگیری می‌شود، اظهار داشت: برای رسیدن به سطح مطلوب و جایگاه حقیقی و در شأن نام مقدس قم مسیر طولانی پیش رو داریم که امیدواریم با حمایت‌ها و دعای خیر علما و مراجع عظام تقلید توفیق خدمتگزاری هر چه بیشتر برای مسئولان حاصل شود.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول