اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد

انحلال معنویت مهمترین ره‌آورد تمدن غرب

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انحلال و اضمحلال معنویت مهمترین راه‌آورد تمدن غرب برای بشریت است.

انحلال معنویت مهمترین ره‌آورد تمدن غرب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد؛ حسن رحیم‌پورازغدی ظهر امروز در مراسم آغازین دومین جشنواره کوثر که در تالار نور مشهد برگزار شد اظهار داشت: سبک زندگی براساس معیارهای دینی در همه ادوار یکسان بوده و تنها شیوه‌ها و ابزارهای آن به مرور زمان دچار تغییر می‌شود و علت این امر ثبات فطرت انسان‌ها است.

وی ادامه داد: با حرکت جوامع به سمت مدرنیته از هم‌گسیختگی اخلاقیات در جامعه اتفاق افتاده و باید عنوان کرد که اضمحلال معنویت مهمترین راه‌آورد تمدن غرب برای انسان معاصر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: در دوران مدرن شورش بر علیه سبک‌های مختلف زندگی اتفاق افتاد و افراد به سمت نوعی آنارشیسم حرکت کردند و هدف اصلی تمامی این تهدیدات نهاد خانواده بوده است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به آغاز هفته زن و بزرگداشت مقام مادر یادآور شد: زنان و مادران شاکله اصلی خانواده هستند و هیچ گاه نمی‌توان خانواده ای را بدون وجود زن و یا مادر ترسیم نمود.

وی ادامه داد: هر زن جدا از نقشی که در خانواده برای او تعلیم می‌شود دارای شخصیت منحصر به فردی است که او را از مردان جدا می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر لزوم نهادینه شدن امر ازدواج در میان جوانان تصریح کرد: باید موانع و مشکلات موجود بر سر راه ازدواج آسان از میان برود و خانواده‌ها تلاش کنند جوانان را به ازدواج ساده و به دور از تجمل‌گرایی تشویق کنند.

رحیم‌پور ازغدی در پایان خاطر نشان کرد: رعایت عقلانیت در تولید و توزیع و مدیریت صحیح نهاد خانواده جوانان را به سمت ساختن زندگی بر مبنای ارزش‌های اسلامی و فرهنگ قرآنی سوق می‌دهد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول