اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی:

کار هنری در جامعه بزرگ‌ترین جهاد فرهنگی است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: امروز کار هنری در جامعه ما بزرگ‌ترین جهاد فرهنگی محسوب می‌شود.

کار هنری در جامعه بزرگ‌ترین جهاد فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد رفاهی در سومین همایش هنر در اندیشه مقام معظم رهبری که در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز بیش‌ترین ضربه‌ای که به ما در کشور می‌خورد در قالب هنر و طیف آن است چرا که ما هم در کشور باید در گرایش هنر فعالیت‌های مثبت و پاسخ‌دهنده‌ای در مقابل این جریان‌ها داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی افزود: امروزه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری مقوله هنر است، هم‌چنین در این قالب نگاه معظم‌له به آن متفاوت است و دانشگاهیان ما باید در قالب دستگاه هنر با هنرمندان ارتباط و تعامل برقرار کنند و آنها را آموزش و به ارائه راهکارها و تعاملات بپردازند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال رسانه‌های بیگانه در قالب این عمل از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی سعی در تخریب چهره مردم و جوانان دارد و در نوعی دیگر شکلی غلط از رویکرد هنر تخریب‌آمیز را به جا می‌گذارد.

وی با اشاره به گفته مقام معظم رهبری درباره کارآمدی ابزار هنر در محیط جامعه گفت: ایشان در دیدار با شورای فرهنگی در سال 81 فرمودند هنر زبان رسایی برای همه موضوعات و به‌ویژه بیان انقلاب ما است و هر چه درباره انقلاب باید می‌گفتیم که نگفتیم مگر اینکه با زبان هنر باید وارد شویم.

وی تصریح کرد: به همین منظور رهبر معظم انقلاب توجه خاصی به ابزار هنری دارند و تأکید دارند که باید محتوا هنری را علماء بسازند.

رفاهی با تأکید بر اینکه گسترش همایش هنر در اندیشه مقام معظم رهبری خواست هنرمندان است، افزود: بنابراین درصدد هستیم در آینده مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد و مجموعه‌های علمی استان هم‌زمان با جلسات روحانیون گردهم آمده و به ارائه نظرات و راهکارها در باب هنر بپردازند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول