اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

منتخبان مردم وحدت جمعی را حفظ کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: هفت منتخب مردم استان در مجلس نهم باید وحدت جمعی را حفظ کنند و در پاسداشت آن جدی باشند.

منتخبان مردم وحدت جمعی را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از منتخبان مردم قصد همسو نشدن با مجمع نمایندگان استان را دارد که بنده از سوی مردم به او تذکر می‌دهم که مراقب رفتار خود باشد و اگر همسویی خود را با مجمع حفظ نکند به مردم معرفی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم انتظار حفظ وحدت و همدلی مجمع نمایندگان استان را دارند و این مجموعه حق دارد زمانی که آبروی جمعی به خطر می‌افتد تذکر لازم را داده و نماینده‌ای که همسو با اهداف مجمع حرکت نکند به مردم معرفی کند.

عاملی در ادامه سخنان خود توصیه‌هایی نیز به منتخبان مجلس نهم داشت که در این رابطه خاطر نشان کرد: مبادا منتخبان مردم بعد از پایان انتخابات به دنبال انتقام‌گیری باشند بلکه شایسته است با سعه‌صدر به گونه‌ای رفتار شود تا مبادا حرکت و سکنات آنها بوی انتقام‌گیری داشته باشد.

این مسئول خطاب به منتخبان اضافه کرد: مراقب اطرافیان، بستگان و دوستان خود باشید تا با سهم‌خواهی و ویژه‌خواری چنین افرادی به دنبال دستبرد به بیت‌المال و سواستفاده‌های احتمالی نباشند.

وی با بیان توصیه حضرت علی (ع) به مالک اشتر در مراقبت از اطرافیان سواستفاده‌کننده برای دست یافتن به بیت‌المال جامعه اسلامی بیان کرد: همان طوری که حضرت علی (ع) مالک اشتر را از اطرافیان سواستفاده‌کننده و ویژه‌خوار بر حذر می‌دارد ما نیز منتخبان مجلس نهم را از این اعمال و کردار بر حذر می‌داریم.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود گفت:‌ باید در عزل و نصب‌ها رضایت الهی و خواسته و مطالبه مردم را در نظر گرفت و به دور از نگرش‌های سیاسی و سلیقه‌های حزبی رضای الهی را در این کار در نظر داشت.

عاملی ادامه داد: امت اسلامی شکست نمی‌خورد مگر به واسطه سوء تدبیر که بزرگ‌ترین سو تدبیر نیز رها کردن اصل و توسل به فرعیات است که جامعه اسلامی را از رسیدن به اهداف آرمانی خود نظیر عدالت اجتماعی و برقراری نظم در امور دور می‌کند.

مردم‌سالاری دینی دموکراسی دروغین غرب را خلع سلاح کرده است

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری سالم و بی‌دغدغه انتخابات مجلس نهم در دور اول و دوم اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات و احساس وظیفه و تکلیف مردم در قبال جامعه نعمت بزرگی است که در سایه انقلاب اسلامی به آن دست یافته‌ایم در حالی که حاکمیت ملی بسیاری از کشورها نقض می‌شود جمهوری اسلامی ایران در یک نمایش واقعی از اقتدار ملی و عظمت مردم دموکراسی حقیقی را به نمایش گذاشته است.

عاملی تصریح کرد: در کشورهای همسایه و حتی تازه رها شده از یوغ مستکبران نظیر مصر، آمریکا و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای اجازه نمی‌دهند با اراده مردم حکومتی شکل بگیرد در حالی که در 34 سال گذشته علیرغم وارد شدن فشارهای داخلی و خارجی ملت ایران با اراده خود تصمیم گرفته و در مسیر توسعه گام برداشته است.

خطیب جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: چنین شیوه حکومت که متکی بر مردم‌سالاری دینی و دموکراسی حقیقی است نظام غرب را دچار چالش کرده و به خلع سلاح آنها منجر شده است.

حوادث خونین سوریه برای حفظ حاکمیت رژیم صهیونیستی انجام می‌شود

وی در ادامه سخنان خود به حادثه تلخ افغانستان و پیمان امنیتی این کشور با آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: در یک حرکت عجیب رئیس جمهور افغانستان در پیمان امنیتی افغانستان را به عنوان تحت‌الحمایه و مستعمره آمریکا قرار داد تا این کشور از سرمایه‌های افغانستان استفاده کند.

عاملی با بیان این‌که این اقدام و سفر شبانه اوباما به افغانستان بسیار تعجب‌آور بود، اضافه کرد: این‌که انعقاد این پیمان در نهایت سکوت خبری و دستگیری خبرنگار ایرانی در افغانستان و فشار به سفارتخانه کشورمان در نپرداختن به این موضوع انجام شده است جای تعجب و گلایه دارد.

وی در ادامه به حادثه اخیر در کشور سوریه و کشتار بی‌رحمانه غیر نظامی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا با همراهی اعراب مرتجع و ترکیه قصد ضربه زدن به دولت قانونی سوریه را دارد و هدف اصلی آنها جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه است تا خط مقاومت را بشکنند.

امام جمعه اردبیل گفت: آنها با این حرکت خود تلاش می‌کنند تا به رژیم صهیونیستی وجاهت قانونی بخشیده، جلوی بهار اسلامی را در کشورهای عربی بگیرند، روسیه و چین را عقب رانده و در حقیقت بال و پر ایران را نیز بشکنند در حالی که آمریکا و همدستان منطقه‌ای او در این توطئه خود هم در عراق و هم در لبنان شکست خوردند و به یقین در سوریه نیز با ناکامی مواجه می‌شوند.

عاملی افزود: آمریکا و کشورهای عربی مرتجع قصد داشتند به جای مالکی دست نشانده آنها در کشور عراق پیروز انتخابات شود تا خط مقاومت در این کشور شکسته شود و در لبنان نیز به دنبال شکست حزب‌الله بودند تا قدرت ایران را مهار کنند که با ناکامی در هر دو جبهه این بار در صحنه سوریه تلاش می‌کنند تا عظمت الگوی ایرانی، اسلام را در کشور سوریه از بین ببرند.

وی در ادامه تصریح کرد: اوپوزاسیون سوریه که به انواع حربه‌ها در شکست دولت قانونی سوریه متوسل شده است به جد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و در تلاش است تا شیعه‌کشی گردان‌هایی با عناوین معاویه، ابن‌زیاد، عمرسعد، شمرابن زلجوشن و... راه‌اندازی کند تا بزرگ‌ترین ضربه را به شیعیان و مسلمانان در سوریه وارد کند.

عاملی خاطر نشان کرد: این گروه تروریستی اعلام کرده است که دمشق را که حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه در آن جای گرفته است در اولین اقدام ویران می‌کند و این تهدید نشان از کوردلی آنها و عصبانیتشان از شیعه دارد.

وی خطاب به دولتمردان کشور آذربایجان اضافه کرد: معلوم نیست که در این کشور دولتمردان چه پدر کشتگی با خاندان حضرت علی (ع) دارند که برای نوکری بیشتر رژیم صهیونیستی از شیعه‌کشی در کشورهای منطقه و اهانت به ساحت ائمه اطهار حمایت می‌کنند.

خطیب جمعه اردبیل به قرارداد 10 ساله نفتی سران آذربایجان با رژیم صهیونیستی به ظرفیت 12 میلیارد متر مکعب برای انتقال به رژیم صهیونیستی ادامه داد: آنها خودشان مدعی هستند که کشوری مانند آذربایجان در دنیا کمیاب است که چنین نوکری بی‌اجر و مزدی را بکند.

کنفرانس رسالت جهان اسلام با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آغاز می‌شود

وی در ادامه خطبه‌های نماز به برگزاری کنفرانس بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل اشاره کرد و گفت: این کنفرانس از فردا با حضور اندیشمندان 13 کشور دنیا و با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی کارش را آغاز می‌کند.

عاملی افزود: استان اردبیل باید به برگزاری چنین رخداد ارزشمند به خود ببالد چرا که بعد از ماه‌ها شکل‌گیری بیداری اسلامی برگزاری این کنگره در اردبیل نشان از ظرفیت و ارزشمندی این دیار در صیانت از ارزش‌های اسلامی است که امیدواریم با همراهی مسئولان و حضور مردم با شکوه و عظمت برگزار شود.

وی در خطبه اول نماز نیز به جابه‌جایی ارزش‌ها و معکوس نشان دادن مسایل دینی و معنوی در عصر معاصر اشاره کرد و اظهار داشت: غرب امروز با تمام بی‌رحمی خود می‌کوشد با افکار سیاه دنیا را به سمت لاابالی‌گری هدایت کند و با پشت پا زدن به تمام ارزش‌های اسلامی و انسانی مبانی دینی را اعلا نشان می‌دهد و در این حرکت رفتار انعکاسی را در پیش گرفته است.

عاملی در پایان خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: نباید دچار کفران نعمت شویم چرا که در این صورت به عذابی گرفتار می‌شویم که رهایی از آن امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول