اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

منتخبان مجلس قدردان عملی مردم باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: منتخبان مردم در مجلس نهم باید قدرشناس عملی مردم باشند و برای رفع مشکلات اقتصادی آنان تلاش کنند.

منتخبان مجلس قدردان عملی مردم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابرکوه اظهار داشت: حضور چشمگیر و 64 درصدی مردم در پای صندوق‌های اخذ رای زمینه ناکامی و شکست سیاسی و ترفندهای شیطانی دشمن را فراهم کرد و بر نقشه‌های شیطان بزرگ و همدستان اروپایی‌اش در دلسرد کردن مردم برای شرکت در انتخابات، خط بطلان کشید.

وی افزود: مردم کردستان و غرب کشور در برف و سرمای شدید و شمال کشور در زیر باران در صفوفی فشرده در انتخابات شرکت کردند و با این حضور دهان دشمن عنود و لجوج را بستند و او را خلع سلاح کردند.

حسینی با اشاره به حضور پر شور مردم ابرکوه اظهار داشت: از همه مردم ایران به ویژه مردم آگاه و فهیم شهرستان ابرکوه که با بیش از 24هزار رای شایستگی همه‌جانبه خود را به نمایش گذاشتند، تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: مقام معظم رهبری نیز از حضور ملت بزرگوار ایران و مسئولیت‌شناسی آنان تشکر کردند و از مسئولان نیز خواستند که در عمل نیز از مردم قدردانی کرده و حواسشان را جمع کنند و معظم له دیروز نیز در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان از حضور بصیرانه مردم به پیشگاه خدا شاکر و ساجد شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: منتخبان ملت از هم‌اکنون باید مؤلفه‌های توفیق کار خود را ارزیابی و فراهم کنند. مجلس نهم در شرایطی شکل می‌گیرد که هم‌اکنون از ناحیه دوستان کارهای ناشیانه و غیر کارشناسانه اقتصادی صورت گرفته، کمیسیون اقتصادی مجلس بعضا مصوباتی پرهزینه از نظر بار مالی برای کشور داشته است و تیم‌های فساد مالی نیز با اختلاس و خیانت به ملت و اقتصاد کشور، ضربه‌های سخت و کاری بر پیکره اقتصادی کشور وارد کرده‌اند.

حسینی تأکید کرد: این مشکل آفرینی‌های داخلی بی‌هماهنگی با اردوگاه استکبار خارجی نبود که هم‌زمان فشارها و تحریم‌ها را در همه زمینه‌ها دو چندان کنند و در داخل هم با ایجاد حباب کاذب در قیمت ارز و سکه فشار مضاعفی را بر مردم وارد کنند.

وی یادآور شد: در چنین شرایطی از منتخبان مجلس انتظار می‌رود با درک شرایط حساس اقتصادی کشور با درایت و ذکاوت بیشتری وارد مجلس شوند، گرچه گفته می‌شود در ترکیب نمایندگانی که به مجلس نهم راه یافتند، اقتصاد دانان کارشناس و با مهارتی که بتوانند در جهت‌دهی اقتصادی کشور تاثیرگذار باشند، چندان نمایان نیستند.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: امیدوارم در دور دوم انتخابات، نمایندگانی کاردان، متخصص، متعهد و باتجربه گزینش شوند تا بتوانند برای کشور تصمیماتی بر اساس مصلحت و اعتلای نظام اقتصادی و تسهیل در امور معیشتی مردم بگیرند.

حسینی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز به منتخبان که مجلس را تشکیل خواهند داد، توصیه کردند تا همه ظرفیت‌های عملی، اجتماعی و سیاسی و کارآمدی خود را برای خدمت‌رسانی به این ملت به کار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکشنبه گذشته رئیس جمهور آمریکا به منظور جلب نظر صهیونیست‌ها در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا و در جمع لابی‌های صهیونیسم، اوج سرسپردگی خود به آنان را نشان داد و حمایت همه‌جانبه و بی‌چون و چرا از اسرائیل را حمایتی مقدس خواند و علیه ایران رجزخوانی کرد.

حسینی اظهار داشت: اما با تمام این خوش رقصی‌ها به این نکته رسیدند که کسانی که بر طبل جنگ علیه ایران می‌کوبند، شرایط را درک نمی‌کنند و آمریکا گزینه نظامی علیه ایران ندارد.

وی افزود: تحریم‌های نفتی هم تبدیل به آتشی شده که دودش به چشم خودشان رفته است و لذا پیاپی گروه 1+5 را وادار به تشویق مذاکره بی‌قید و شرط با ایران می‌کنند و به فکر حل دیپلماتیک بحران خود با ایران هستند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمان ثبت‌نام علاقمندان به تحصیل در حوزه‌های علوم دینی اظهار داشت: لازم است که مردم مومن ابرکوه لایق‌ترین فرزندانشان را تشویق کنند که به عنوان یادگار صالحی از آنان، آینده‌ای درخشان و موفق را برای خود رقم بزند و به تحصیل در حوزه‌های علوم دینی بپردازند. هدف ما بومی‌سازی حوزه و آینده‌سازی برای آن است.

گرامیداشت هفته نیکوکاری و سالروز تأسیس بنیاد شهید بخشی دیگر از بیانات امام جمعه ابرکوه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بود.

حسینی همچنین در خطبه اول نماز در بحث عبرت‌های تاریخی به تفضیل در موضوع اصحاب کهف به ایراد سخن پرداخت.

انتهای پیام/ط4000/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول