اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

تخریب پل مرکزی چالوس فاجعه در پی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالوس گفت: با توجه به مشکلات موجود در بازسازی پل سردآبرود و احتمال تخریب پل مرکزی چالوس که فاجعه‌ای را به دنبال دارد.

تخریب پل مرکزی چالوس فاجعه در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چالوس افزود: رودخانه چالوس بر اثر طغیان موجب خرابی خیابان شورا شده و پایه‌های پل مرکز شهر را نیز در معرض خطر قرار داده است و اگر تدبیر مسئولان در آن شب حادثه نبود اکنون شاهد خسارات جبران‌ناپذیری در شهر بودیم.

راشدی نوری اظهار داشت: در بحث کشاورزی در بعضی از مناطق چالوس علیرغم وجود رودخانه بزرگ چالوس که یک لطف و برکت خدادادی است اما می‌بینیم بعد از گذشت دو ماه از فصل کشاورزی کشاورزان مشکل کم آبی دارند و هنوز نشا نکردند.

امام جمعه چالوس بیان داشت: رودخانه چالوس به دلیل بی‌توجهی و عدم ساماندهی در معرض نابودی قرار گرفته و هیچ نهاد و اداره‌ای هم مسئولیت ساماندهی آن را قبول نمی‌کند.

وی بیان داشت: برداشت نادرست از رودخانه که معلوم نیست با اجازه چه کسانی است و جیب چه کسانی از این راه پر می‌شود نابودی این رودخانه حفاظت شده را به همراه دارد.

راشدی نوری تاکید کرد: با تدبیر فرماندار و مسئولین شهرستانی و تیم اعزامی از استانداری تصمیمات خوبی صورت گرفته که امیدواریم برای رفع مشکلات موجود در روزهای آینده شاهد اجرای تصمیمات باشیم.

امام جمعه چالوس تاکید کرد: پل سرد آبرود چالوس مدت دو سالی است که تخریب و پل موقتی را بنا کرده‌اند اما تا کنون برای ایجاد پل جدید هیچ اقدامی انجام ندادند و همچنان از آن پل موقتی که خطرآفرین نیز است در حال استفاده هستند.

امام جمعه چالوس تصریح کرد: پل مرکزی چالوس از عمر آن گذشته است و در حال تخریب قرار گرفته و ضروری است مسئولان در این مورد تصمیم جدی بگیرند زیرا در زمان بروز حادثه شاهد مشکلات زیادی از جمله  قطع ارتباز دو طرف شهر چالوس خواهیم بود.

وی گفت: مسئولان فقط زمانی وارد کار می‌شوند که حادثه اتفاق افتاده اما باید قبل از بروز هر گونه حادثه مسایل را بررسی و برای رفع مشکلات اقدام شود.

امام جمعه چالوس در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: به افتخار این بانوی بزرگ این روز را روز زن و مادر نامیدند که امیدواریم زنان و مادران از وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) الگو بگیرند و درس وظیفه‌شناسی به عنوان مادر و همسر را یاد بگیرند.

راشدی نوری همچنین با اشاره به سالروز ولادت امام خمینی(ره) نیز گفت: تمام افتخار امام بزرگ این بود که فاطمی تربیت شد و نظام اسلامی ما امروز مدیون تلاش و زحمات آن امام بزرگوار است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو نیز بیان داشت: لغو امتیاز تنباکو در سال 1270 شمسی توسط شاه قاجار که در پی فتوای روحانی بزرگوار میرزا حسن شیرازی بود نشان از قدرت‌پذیری و تاثیرگذاری روحانیت بود.

راشدی همچنین با اشاره به 25 اردیبهشت روز خانواده خاطرنشان کرد: متاسفانه فاصله گرفتن خانواده‌ها از راه و رسم دینی و زندگی ائمه معصومین باعث شده تا شاهد بروز بسیاری از مشکلات در زندگی خانوادگی باشیم.

وی گفت: امروز شاهدیم که در زندگی جوانان فاصله زیادی رخ می دهد و متاسفانه به طلاق ختم می‌شود و آمارها نگران کننده است و معلوم می‌شود خسارات به وجود آمده ناشی از فاصله گرفتن از زندگی با الگوی زندگی حضرت فاطمه و امام علی(ع) است.

راشدی نوری افزود: طلاق بزرگترین خسارت زندگی اجتماعی شده و سلامت را از زندگی‌ها گرفته است.

وی با اشاره به قرارداد میان کشور افغانستان و آمریکا اذعان داشت: این قرارداد قراردادی ذلت بار و ننگین است و این پیمان به معنای فرو ریختن ملت مسلمان افغانستان است.

امام جمعه چالوس بیان داشت: از آنجایی که مفاد این قرار عدم دادگاهی سربازان آمریکا در مراجع قضایی افغانستان است نشان می‌دهد که آمریکا همچنان به دنبال ظلم و ستم بر مردم افغانستان است.

وی بیان داشت:این قرارداد امضا کردن سند ذلت و بیچارگی مردم افغانستان است.

امام جمعه چالوس در ادامه با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه آن چیزی که از شواهد پیدا است برخورد مردم و مسئولین با نامگذاری سال جدید برخوردی مناسب است.

وی گفت: همه به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه برای رسیدن به سند چشم‌انداز 20 ساله و اقتدار ملی و عزت و پیشرفت توجه به عنوان سالی است که رهبر معظم انقلاب بعنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کردند.

راشدی نوری تصریح کرد: باید همه مردم و افرادی که در اقتصاد دستی دارند به تولیدات داخلی اهمیت داده و فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را در خانواده‌ها نهادینه کنند.

امام جمعه چالوس تاکید کرد: ضمن توسعه بازار تولیدات داخلی باید از سرمایه‌گذارانی که جهت تولیدات داخلی قدم بر می‌دارند کمک شود و کیفیت تولیدات داخلی نیز بالا رود.

وی گفت: لازم و ضروری است مسئولان از اختلافات و حاشیه‌پردازیها و رفتارهای سلیقه‌ای و کینه‌توزی پرهیز کنند و کشور را دچار حاشیه نکنند.

وی با اشاره به مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: در بحث اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها بسیاری از مشکلات وجود دارد که تا کنون برطرف نشده است اگر مرحله دوم اجرا شود بار سنگین آن بر دوش مردم قرار خواهد گرفت.

راشدی گفت: در بحث اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها باید به عقل و خرد جمعی توجه کرد و از تصمیمات فردی پرهیز کرد و باید اشتباهات را بپذیریم و برای رفع آن گام برداریم.

انتهای‌پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول