اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

راه‌اندازی سه رشته با رویکرد محیط زیست در حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از تلاش برای راه‌اندازی سه رشته با رویکرد محیط زیست در حوزه‌های علمیه خبر داد.

راه‌اندازی سه رشته با رویکرد محیط زیست در حوزه‌های علمیه

محمود رکنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری طرح محیط یار در مدارس استان قم گفت:‌ طرح محیط یار امسال با رویکرد توجه به فرهنگ زیست محیطی در قم از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است.

وی افزود: این طرح با هدف فرهنگ‌سازی و آموزش زیست محیطی در راستای حفظ بهتر محیط زیست اجرا می‌شود.

رکنی با بیان اینکه دانش‌آموزان یکی از اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند، ادامه داد: باید از ظرفیت و قابلیت دانش‌آموزان به عنوان نسل‌های آینده به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی استفاده کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان قم اظهار داشت: این طرح با استفاده از ابزارهای مختلف تکنولوژی نوین و روز آمد در راستای حفاظت از محیط زیست اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: گروه‌های طلاب، نظام مهندسی،‌ معلمین و اساتید برجسته نیز می‌توانند با رویکرد اصولی از فرهنگ زیست محیطی حمایت کنند.

رکنی خاطرنشان کرد:‌ در زمینه فرهنگ زیست محیطی باید بهره‌وری معقول و مناسبی را از زمان و مکان برای افراد مختلف در جامعه ایجاد کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان قم عنوان داشت: از آنجا که بر درست انجام دادن در دین اسلام تاکید شده است، باید پایه این آموزش و فرهنگ را در جامعه ایجاد کرده و الگوی تولید و مصرف را اصلاح کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین با بهینه‌سازی مصرف انرژی و گسترش فضای سبز می‌توان مدیریت مناسبی را در راستای کاهش آلودگی در  استان قم ایجاد کرد.

رکنی افزود: طرح محیط یار در سطوح و لایه‌های مختلف جامعه، اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی برای حفظ فرهنگ زیست محیطی در استان قم اجرا خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان قم ابراز داشت: در حال حاضر طرح ملی محیط یار در 10 مدرسه استان قم در حال اجرا بوده و قرار است به صورت گسترده در سطوح مختلف و در تمام مدارس استان در یک بازه زمانی سه ساله آموزش‌های زیست محیطی ارائه شود.

وی یادآور شد: اجرای طرح محیط یار در بین سایر نهادها و مراکز آموزشی، حوزوی و فرهنگی استان از جمله جامعة المصطفی العالمیه، حوزه‌های علمیه، بسیج، هلال احمر و صاحبان صنایع در آینده به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی اجرا خواهد شد.

رکنی گفت: همچنین راه‌اندازی سه رشته فقه و محیط زیست، اخلاق و محیط زیست و فلسفه و محیط زیست برای تدریس در حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول