اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

"ترور" شیوه حکومت از طریق ایجاد وحشت است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: "ترور" در حقیقت شیوه حکومت از طریق ایجاد رعب و وحشت است.

"ترور" شیوه حکومت از طریق ایجاد وحشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی عامری صبح امروز در نشست بررسی وقایع سیاسی جهان افزود: اصطلاح ترور نخستین بار پس از انقلاب فرانسه عنوان شد؛ چرا که در دوران حکومت انقلاب فرانسه در سال‌های 1974 تا 1994، هزاران نفر به زیر تیغ گیوتین سپرده شدند و از این جهت، این دوران به "حکومت ترور" معروف شده است.

مسئول نظام صالحین بسیج دانش‏آموزی شاهرود اضافه کرد: در حال حاضر، حکومت‏های تروریستی به رژیم‏هایی اطلاق می‏شود که با شیوه‏های فاشیستی و از طریق ایجاد رعب و وحشت و کشتار بی‏رحمانه مخالفان، حکومت می‏کنند.

عامری با بیان اینکه "تروریسم بین‏المللی" اصطلاحی است که در دهه اخیر رواج یافته، افزود: به اعمال تروریستی که به منظور تأمین مقاصد سیاسی در سطح بین‏المللی انجام می‏شود، تروریسم بین‏المللی اطلاق می‏شود.

وی عنوان کرد: بعضی از این عملیات تروریستی در پوشش دیپلماتیک یا از طریق استخدام تروریست به منظور از میان بردن مخالفان سیاسی برخی از رژیم‌ها در کشورهای دیگر صورت می‏گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به متهم کردن ایران به تروریسم گفت: بی‏تردید اسلام و انقلاب اسلامی ایران با منافع آمریکا در تضاد بوده و منافع آن را در خطر انداخته است؛‌ از این رو، ‏آمریکا هم در هنگام شکل‏گیری انقلاب و هم بعد از پیروزی آن، از همه راهکارها و اهرم‏ها بهره گرفت تا نظام اسلامی را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه حمله نظامی،‌ جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی از سیاست‏های راهبردی و استراتژی‏های کلان آمریکا علیه حکومت اسلامی است، افزود: یکی از سیاست‏های دشمن، جنگ روانی و تبلیغات نظام‏یافته است که برای انحراف افکار عمومی صورت می‏گیرد.

عامری خاطرنشان کرد: این تبلیغات با هدف براندازی نظام و انزواگرایی جمهوری اسلامی و سرکوبی نهضت‏های اصلاحی و آزادی‏خواه شکل می‌گیرد و برای پیشبرد این هدف، از مفاهیمی مانند انجام اعمال تروریستی و نقض حقوق بشر استفاده می‏کند که در عرف بین‏المللی ناپسند است.

وی افزود: دشمن مبارزان فلسطین و لبنان را که برای نجات کشورشان و رفع اشغال‏گری می‏جنگند، تروریست دانسته و ایران را نیز متهم به حمایت از تروریست می‏کند و می‏گوید که یکی از اهداف ایران، حمایت از اصول‏گرایان است که تروریست هستند؛ از این رو، ایران تروریست است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: واقعیت آن است که این اتهامات برای انزوای ایران از صحنه‏های سیاسی و در نتیجه از بین بردن نظام و جلوگیری از قیام‏های اصلاحی به وجود آمده است.

مسئول نظام صالحین بسیج دانش‏آموزی شاهرود گفت: این ادّعاها در حالی است که جمهوری اسلامی قربانی ترور و تروریسم بین‏المللی شده است و شخصیت‏های مهم جامعه اسلامی ایران مانند شهید بهشتی توسط گروه‏های تروریستی مانند "سازمان منافقین" به شهادت رسیده‏اند.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر آمریکا از سازمان‏های تروریستی مانند منافقین حمایت کرده و عملاً در امور ایران دخالت می‏کند، افزود: سیاست تروریستی آمریکا تنها به ایران اختصاص ندارد، بلکه جنایت آنها در کشورهای دیگر، تروریست بودن این رژیم را به نمایش می‏گذارد.

این کارشناس مسائل سیاسی به قتل عام مردم فلسطین توسط اسرائیل و حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این موضوع نمونه بارزی از حمایت آمریکا از تروریسم بین‏المللی است و قتل عام صدها انسان در عراق و افغانستان عمق جنایت و تروریست بودن آمریکا را نشان می‏دهد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول