اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تجلیل از دختر شایسته برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد از دختر شایسته و برتر در زمینه مسائل علمی و قرآنی تجلیل می‌شود.

تجلیل از دختر شایسته برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد

امین کمالوندی صبح امروز در حاشیه برگزاری جشنواره زنان و دختران نخبه عشایر کهگیلویه و بویراحمد در گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در خلال برگزاری جشنواره زنان و دختران نخبه عشایر کهگیلویه و بویراحمد تدارک دیده شده است تا عموم مردم بتوانند از این برنامه‌های فرهنگی هنری استفاده ببرند.

* تجلیل از 42 نخبه زن و دختر عشایر در مراسم اختتامیه جشنواره زنان و دختران نخبه کهگیلویه و بویراحمد

وی افزود: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) در مراسم اختتامیه این جشنواره از 42 نفر نخبه زن و دختر عشایری در حوزه شهری و روستایی با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: برای اولین بار در سطح این استان از دختر شایسته کهگیلویه و بویراحمدی که موفق به کسب رتبه‌های علمی و قرآنی شده است، تقدیر می‌شود.

کمالوندی از رسانه‌های ارتباط جمعی و خبرگزاری‌ها خواست تا برنامه‌های متنوع و مختلف جشنواره زنان و دختران نخبه عشایر کهگیلویه و بویراحمد را انعکاس دهند.

* تجلیل از پزشکان سنتی و 10 مامای برتر سنتی در اختتامیه جشنواره زنان و دختران نخبه کهگیلویه و بویراحمد

وی با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری ابراز داشت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه زنان و دختران نخبه عشایر در ابتدای سال جدید در راستای معرفی دستاوردها، توانمندی‌ها و تولیدات مختلف زنان و دختران عشایر به عموم جامعه صورت گرفته است.

این مقام فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: توجه و تمرکز به قشر زن و دختر عشایر به بالا بردن سطح تولیدات بومی کمک می‌کند و سبب ایجاد انگیزه مضاعف در میان زنان و دختران عشایر می‌‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزاری این جشنواره و نمایشگاه را موجب تبادل تجربه میان زنان و دختران جنوب و شمال کهگیلویه و بویراحمد دانست و ابراز داشت: با تقویت و حمایت از تولید‌کنندگان داخلی عشایری و روستایی در زمینه تولید محصولات مختلف کشاورزی و محصولاتی از جمله تخم مرغ و گیاهان دارویی می‌توان در زمینه صادرات این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه سرمایه‌گذاری کرد.

کمالوندی تقدیر از پزشکان و ماماهای برتر محلی را از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه جشنواره زنان و دختران نخبه عشایر در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

وی بیان داشت: فراخوان حضور زنان و دختران نخبه عشایر پنج ماه پیش برگزار شد که 250 نفر از زنان و دختران عشایر در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت با گذراندن آیتم‌های مختلف 42 نفر از این بانوان موفق به کسب رتبه برتر شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از انتخاب دختر شایسته و پزشک محلی و سنتی و 10 مامای برتر سنتی برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و یادآور شد: از سراسر روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در مناطق دور و نزدیک شناسایی زنان و دختران نخبه عشایر صورت گرفته که با دعوت از آنها در این جشنواره از آنها قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول