اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لنکرانی تاکید کرد

لزوم اصلاحات در قانون ارزش افزوده

خبرگزاری فارس: وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی انتقادات اصناف قابل بررسی و طرح بوده و پاره‌ای اصلاحات در قانون ارزش افزوده ضروری است.

لزوم اصلاحات در قانون ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران باقری‌لنکرانی ‌در همایش تبیین و بررسی نظرات و مشکلات اصناف شیراز اظهار داشت: در دنیای امروز مردم به سمت کالای باکیفیت‌تر و ارزان‌تر می‌روند و برای باقی ماندن یک کالا در سبد خرید مردم باید به رقابت سالم تن داد.

وی در واکنش به نمایندگان برخی اصناف که از حضور استان‌های دیگر در فضای تجاری این استان گلایه می‌کردند، اظهار داشت: اصناف استان فارس باید خود را برای فضای رقابتی آمده کنند چرا که چنین امری گریزناپذیر بوده اما لازم است که دولت با حمایت‌هایی اصناف را برای این رقابت یاری کند.

این وزیر پیشین افزود: در آموزه‌های اسلامی کاسب حبیب‌الله است و برای متخلق شدن به صفت حبیب‌الهی باید رضایت خلق خدا را به دست بیاورد که این امر با نگرش سودمحور در تضاد است.

لنکرانی ادامه داد: در نخستین مجلس ایران در زمان مشروطه اصناف نیز دارای نماینده بودند و خوب است که در فضای مجلس فعلی نیز نمایندگان با اصناف ارتباط مستمر داشته باشند.

وی برخی طرح‌ها و لوایح را به دور از واقعیت‌های جامعه دانست و تصریح کرد: اصناف کشور ما و به‌ویژه استان فارس بسیار با انصاف‌اند چنانکه در مسائل ابتدا درد مردم و مشکل قدرت خرید مردم و اجحاف نشدن به خریدار را طرح و آنگاه انتظارات خود را لحاظ می‌کنند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: برگزاری همایش‌ها و جلساتی برای هم‌اندیشی تصمیم‌گیران، نمایندگان و کارشناسان با نمایندگان اصناف در شرایط فعلی اقتصادی کشور بسیار ضروری است تا با کمک و هم‌اندیشی طرفین بتوانیم اهداف سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی را محقق سازیم.

وی برخی انتقادات اصناف حاضر در جلسه را قابل بررسی و طرح دانست و تصریح کرد: پاره‌ای اصلاحات در قانون ارزش افزوده ضروری است.

در ادامه منتخب مردم شیراز برای مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت: دولت در طرح هدفمندی در مواردی مانند شیب افزایش قیمت‌ها به‌ویژه در مورد حامل‌های انرژی، شتاب به خرج داد و فرصت نداد تا آمادگی لازم در جامعه به وجود بیاید.

ضرغام صادقی ادامه داد: عوارض جانبی طرح هدفمندی در مرحله نخست اجرا به خوبی مدیریت نشد و باید مرحله دوم طرح با دقت بیشتری پیش رود.

صادقی اضافه کرد: در شرایط فعلی مشکلات اقتصادی توسط دشمنان خارجی نظام دامن زده می‌شود و پاره‌ای نزاعات داخلی نیز بر آتش آن می‌افزاید و لازم است که تورم روانی، انتظاری و واقعی به کمک اصناف مدیریت شود تا به اهداف طرح هدفمندی دست یابیم.

وی در واکنش به پاره‌ای انتقادات نمایندگان اصناف حاضر در جلسه خواستار وارونه کردن نوع نگرش آن‌ها شد و بیان کرد: اصناف در شرایط خاص اقتصادی کشور باید به یاری نظام بیایند و به جای انتقاد به سمت و سویی بروند که در کاهش قیمت‌ها با یکدیگر رقابت کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم گفت: بخشی از طرح عظیم تحول اقتصادی بحث هدفمندی یارانه‌ها است و اگر از این دوران گذار به سلامت عبور کنیم در سال‌های آتی بسیاری از مشکلات امروز را نخواهیم داشت.

در این همایش که به همت گروه اقتصادی جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس تشکیل شده بود، نمایندگان اصناف شیراز درباره مواردی مانند حضور اقتصادی استان‌های دیگر در فضای نمایشگاهی این استان، افزایش قیمت مواد اولیه و حامل‌های انرژی، ثابت ماندن نرخ سود مواد غذایی، لزوم بازنگری در قانون چک، دریافت عوارض رنگارنگ از اصناف، لزوم استثنا کردن صنف توزیع در طرح ترافیک، رکود بازار خشکبار و آجیل، اضمحلال کارگاه‌های کوچک تراشکاری، تداخل وظایف اصناف و انجمن و تعاونی‌ها، لزوم تغییر نگرش سودمدارانه گمرک به نگرش تقویت تولید و ... بحث و گفت‌و‌گو کردند.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول